BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az életünk részévé vált a Black Friday

Már nem egy nap, hanem majd egy egész hónap telik el a Black Friday jegyében, a műszaki cikkek iránti hagyományosan erős kereslettel pedig immár a lakberendezési termékek népszerűsége is felveszi a versenyt.

Csaknem fél évszázados amerikai hagyomány a hálaadást követő fekete péntek (Black Friday), a vásárlás ünnepe, amelyre nagy leárazásokkal készülnek a kereskedők. Magyarországra 2012-ben tört be az őrület, a háztartási gépektől a kozmetikumokig ilyenkor akár 70-80 százalékos kedvezménnyel is meg lehet kapni a különféle árucikkeket. Bár a Black Friday az idén hivatalosan november 29-re esik, az esemény már rég nem egyetlen napról vagy egy hétvégéről szól, hanem három héten keresztül zajlik. Kis túlzással egész novemberben jókora kedvezmények mellett lehet válogatni a bevásárlóközpontok és webáruházak árukészletéből, világszerte ez az időszak egyúttal a karácsonyi szezon kezdete a kereskedelemben.

Forrás: MTI / Balázs Attila

Magyar sajátosság, hogy a vevők az akciós napon hajlandók az eredetileg megvásárolni kívánt terméknél drágábbat is megvenni, ha arra a készülékre nagyobb mértékű kedvezmény van, mint az olcsóbbra. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplői közül az Extreme Digital nyitotta a sort múlt pénteken. A társaság úgy összegzett a Világgazdaság megkeresésére, hogy ebben az évben a legnagyobb bevételeket a szárítógépek és a játékkonzolok generálták, az értékesített darabszám alapján azonban idén a barkácstermékek – különösen az akkumulátoros csavarhúzók, a szén-monoxid-érzékelők, a lombfújók és a magasnyomású mosók – voltak a legnépszerűbbek. Érdekesség, hogy egy vásárló mintegy nyolcmillió forintért rendelt egy nagyobb lakás teljes berendezéséhez szükséges cikkeket, a többi közt konyhai gépeket, tévéket, számítógépet és egy komplett házimozi-rendszert.

A reggel fél hat és éjfél között zajló Black Fridayen a tavalyi fekete pénteki forgalmat az idén már este fél nyolcra teljesítette az Extreme Digital, de éjfélig még nagyszámú rendelés futott be. Az utolsó órákban a nagy képernyős tévék fogytak a legnagyobb mennyiségben, de zajszűrős fejhallgató és okostelefon is került a legkeresettebb termékek közé.

 

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.