A csokoládémikulás az ünnepi szezon favoritja: már tavaly is 435 tonna, több mint 8 millió darab fogyott belőle – közölte a Világgazdasággal a Nielsen piackutató. Szezonális édességre az elmúlt évben csaknem 4 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 686 tonnának és 11 millió tételnek felel meg.
A csokoládémikulások piaci részesedése 62 százalék volt tavaly, az egyéb csokoládéfiguráké (például csizma, hóember, angyal) 13 százalék, és az ajándékcsomagok fedik le az ünnepi édességszezon 11 százalékát.
De az adventi naptárak is népszerűek: tavaly 350 ezer darabot értékesítettek 235 millió forintért. A tavaly eladott szezonális édességek 87 százaléka tejcsokoládé volt, a fogyasztók 46 százaléka hipermarketekből szerezte be a kívánt édességet.
Az ünnepek idején kétszeres forgalomnövekedés várható a kategóriában – közölték a Tescónál. Egyre inkább a prémium-, magasabb kakaótartalmú termékeket választják a vásárlók, a bevonókat szinte teljesen elhagyták. Egyre népszerűbbek a hozzáadott cukrot nem tartalmazó édességek, valamint a paleo- és a diabetikus csokoládék. Az üzletláncban hatvanféle csokoládémikulás kapható, a 300–500 forintosak a legkeresettebbek. A fogyasztók emellett 13 különböző adventi kalendárium és 23-féle Mikulás-csomag közül választhatnak.
A SPAR-nál a csokoládémikulások ára 80 és 1500 forint között alakul, a kakaótartalom a tejcsokoládékban 32–40 százalékos, az étcsokoládés készítményekben viszont 52 százaléknál kezdődik. Az előző év hasonló időszakához képest az idén 8-10 százalékos bővülésre számítanak. Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője elmondta, hogy decemberben realizálják az éves árbevételük 10 százalékát, ekkor 20-25 százalékkal ugrik meg a kosárérték, és három százalékkal a vásárlószám is nő.
A CBA-nál egy nagyobb szupermarketben csaknem 80 különböző csokoládémikulás van a kínálatban, a többség választása a 300-500 forintos, 40-60 grammos kiszerelésekre esik – tájékoztatott Fodor Attila, a vállalat kommunikációs igazgatója. Bár az értékesítés mennyisége tavaly is nőtt, az idén további plusz 3-4 százalékra számítanak. A tejbevonó masszából készült változatok visszaesésével ma már 80 százalékban magas kakaótartalmú csokoládéból gyártott figurákat adnak el.
Ahogy a szaloncukrok és a desszertek forgalma karácsony előtt három-négy nappal van a csúcson, úgy a csokoládémikulások is nagyjából ennyivel a december 6-i ünnep előtt kerülnek nagyobb számban a bevásárlókosarakba – vont mérleget Adorján Abigél, az Auchan kommunikációs menedzsere. Tavaly több mint 1,2 millió darab szezonális terméket adtak el, az idén a 9–20 grammosak a legkeresettebbek, a legolcsóbb 45, a legdrágább 16 ezer forint, a Mikulás-csomagok 800-1000 forintba kerülnek.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.