A húsvét a második legnagyobb forgalmú időszak a karácsony után,
az idén legalább 8-10 százalékkal nagyobb bevételt hozhat az ünnep, mint tavaly
– derült ki a Világgazdaság körképéből. Az átlagos kosárérték az ünnep előtt 30-40 százalékkal haladhatja meg a máskor tapasztalt értékeket, húsvét hetében pedig a másfélszeresére is emelkedhet a forgalom. A Nielsen legutóbbi összesítése szerint
húsvét előtt több mint 8 milliárd forintot költ sonkára a lakosság, ami 4200 tonnának felel meg. De legalább 4,5 milliárd forintot csokoládéra is elköltenek a magyarok, ez pedig 900 tonnás mennyiség.
Az ünnephez közeledve folyamatosan nő a forgalom, a csúcspontot a húsvét előtti utolsó héten éri el – közölték a Tescónál. Március elejétől több lépcsőben jelennek meg a húsvéti élelmiszerek és dekorációs termékek. Eleinte a szárazáru forgalma lódul meg, majd a célegyenesbe fordulva a friss áru is jobban fogy az átlagnál. A legnépszerűbb termék ilyenkor a sonka, a húskészítmények, a tojás, a torma, a friss, szezonális zöldségek és a különböző édességek.
Az áruházak nagypénteken, húsvétvasárnap és -hétfőn zárva tartanak, a Tesco üzletei az ünnepet megelőző napokban a normál nyitvatartás szerint működnek. A SPAR kommunikációs vezetője, Maczelka Márk viszont azt mondta,
a vásárlói igények alapján határozzák meg a nyitvatartást, ahol szükséges, ott hosszabbítanak csütörtökön és szombaton.
Több mint negyvenféle füstölt áruból választhatnak a SPAR vásárlói, a lánc több mint 200 tonna kötözött lapockával készül, de a slágertermék a frikandó sonka, a füstölt tarja, a hátsó csülök és a diósonka, illetve az érlelt házi és parasztsonka is. A húskészítmények mellett
a legnagyobb kereslet a tojás iránt mutatkozik, csaknem 100 százalékkal ugranak meg az eladások.
A pékáruk közül a kalácsok és a fehér kenyerek forgalma nő látványosan.
Két vásárlási hullámra számítanak a CBA-nál, az első április elején várható, a fizetések időszakában, ekkor sokan előre megvásárolják a sütés kellékeit és a csokoládéfigurákat. A második hullám pedig a húsvétot megelőző hét, ekkor már minden termékkör iránt élénk érdeklődésre számítanak.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.