Az év első hét hónapjában 18 százalékkal több volt a Magyar Posta által kezelt belföldi csomag a 2019. január–júliusi időszakhoz képest – közölte a Világgazdasággal a társaság. Aligha okozott meglepetést az e-kereskedelem és ezzel együtt a logisztikai piac növekedése a szakértőknek, hiszen az elmúlt években is rendre két számjegyű emelkedést mutatott a terület forgalma. Emellett a koronavírus-járvány miatt jobban nőtt az online vásárlók és vásárlások száma. A tavaszi veszélyhelyzeti időszakban a posta csomagfeldolgozó üzemei megteltek, a webáruházakból a csúcsforgalomban tapasztalható mennyiségek érkeztek. A tavaszi hónapokban hirtelen megnövekedett csomagforgalom, majd
a várakozások ellenére alig csökkent a veszélyhelyzet júniusi megszüntetése után, a tavalyi évhez képest magasabb szinten stabilizálódott.
A Magyar Posta várakozása szerint ez az átlagos növekedési mérték az év egészére jellemző lesz. Összességében mintegy 18-20 százalékos bővülést vár a társaság a belföldi csomagforgalomban. A nemzetközi küldeményeknél viszont a visszaesés volt a jellemző az év első hét hónapjában, elsősorban a nemzetközi bejövő árutartalmú leveleknél, akár 20 százalékot meghaladó mértékben. Ami nem meglepő, hiszen a pandémia miatt a nemzetközi postai forgalomban gyakoriak voltak a fennakadások, több ország esetében nem állt helyre a megszokott rend.
A Magyar Posta megkezdte a felkészülést a karácsonyi csúcsszezonra, hogy ne érje váratlanul a rendszerét, ha a vártnál jobban nő a küldemények mennyisége. A társaság átcsoportosítással és munkaidőkeretben történő foglalkoztatással tervezi kezelni a forgalom esetleges megugrásait. A postákon a tárolókapacitások bővítésével, a forgalmasabb helyeken pedig extra csomagkiadó pultok létesítésével készülnek a téli szezonra, meggyorsítva az ügyfelek kiszolgálását.
Várhatóan a csúcsszezont segíti majd az az idén bevezetett fejlesztés, hogy
a posta sms-ben értesíti az érintett ügyfeleket arról, melyik postán és mikortól vehetik át azokat a nemzetközi bejövő, közönséges árutartalmú leveleiket, amelyek a méretük miatt nem férnek be a postaládákba.
A tavasz végén bevezetett újítás eddigi tapasztalatai azt mutatják, hogy az ügyfelek mintegy 90 százaléka rendeléskor megadja a telefonszámát vagy az email-címét. A posta ezt felhasználva értesítést küld, és jelzi, mikor vehető át a küldemény. Ha nincs telefonszám vagy email-cím megadva, marad a hagyományos megoldás: a postás kézzel kitöltött értesítőt hagy hátra. Fontos megjegyezni, hogy aki kap sms-t vagy email-értesítést, annak a postás már nem visz értesítőt.
A küldemények átvétele a veszélyhelyzet feloldása után is érintésmentesen zajlik, vagyis az ügyfélnek nem kell aláírnia a küldeményt kísérő nyomtatványt. Így jár el a posta a tértivevényes levelek esetében is, míg az ajánlott leveleket bedobja a postaládába. Szintén megmaradtak a postákon a védőplexik, és a munkatársak maszkot viselnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.