BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két hétre lezárták az egyik ferihegyi futópályát

Napok óta egypályás üzemmel működik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, mert karbantartás miatt lezárták a kettes futópályát. A Budapest Airport a futópálya hosszú távú használhatóságát és minőségének fenntartását ígéri, amellyel továbbra is garantálható a repülőgépek biztonságos fel- és leszállása.

A tervek szerint október 9-ig zárva lesz a budapesti repülőtér kettes futópályája, mert a pálya beton táblái közötti fugát a futópálya teljes hosszában (3,7 kilométeren) lecseréli a Budapest Airport – tájékoztat a vállalat közleményében.

Az üzemeltető cég új technológiát vezetett be a repülőtér forgalmi területein a több százezer négyzetméternyi beton dilatációs hézagainak szigetelésére, ezt az új típusú, sokkal strapabíróbb és a korábbinál jobban szigetelő anyagot használják fel a kettes futópályán is. A munka a felhasznált speciális anyag miatt csak száraz időben végezhető, emiatt elképzelhető, hogy a bejelentett pályazárat meg kell hosszabbítani. A repülőtér ugyanakkor egy pályával is biztonságosan tud üzemelni.

A fuga lecserélésétől azt is várják a szakemberek, hogy kevesebb fagyás miatti repedést és töredezést kell javítani az idei téli szezon végén, mert nem szivároghat a betontáblák közé a víz, mint a korábbi tömítőanyag esetében, ami kevésbé bírta az időjárás változásait, valamint a több tíz, vagy akár több száz tonnás repülőgépek súlyát és könnyen felszakadt a helyéről.

Forrás: MTI

A Budapest Airport a két hétig tartó pályazár alatt egy sor egyéb karbantartást is elvégez: a vízelvezető csatornák tisztítása és a fénytechnika ellenőrzése mellett a pálya melletti biztonsági sávban a füvet is lekaszálják. Utóbbi azért is fontos, hogy csökkenjen a repülőgépek madárral történő ütközésének lehetősége, hiszen a kis magasságú aljnövényzetben kevésbé bújnak meg azok a kistestű rágcsálók, amik odavonzzák a ragadozó madarakat.

A repülőtér összes beton burkolatú forgalmi területén, vagyis a futópályák mellett a gurulóutakon, forgalmi előtereken, repülőgép állóhelyeken ezt az új fugát építi be a Budapest Airport, közölte Stephan Schattney műszaki igazgató. A teljes munka 2019-ig tart, hiszen a folyamatos repülőgép forgalom mellett csak szakaszokban lehet dolgozni. „A repülés, a repülőgépek és az utasok biztonsága minden mást megelőz, a betontáblák közötti fugázás lecserélése pedig jól mutatja, hogy az aprónak tűnő lépések is segítenek a repülőtéri üzemelés biztonságosabbá tételében.”

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.