BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiszáll, de marad a médiapiacon Száraz István

Az Origóból és kreatív ügynökségéből is kiszáll Száraz István, de egyáltalán nem fordít hátat a médiának, s többek közt a turisztikai, az informatikai és a vendéglátóipari területen is vannak tervei.

Azt követően sem fordít hátat a médiának Száraz István, hogy a napokban eladta az ország egyik legnagyobb elérésű médiaportfólióját, pontosabban az Origo internetes portált is működtető New Wave Media Group Zrt.-t a Matolcsy Ádám közvetett tulajdonában lévő Magyar Stratégiai Zrt.-nek. Száraz továbbra is tulajdonosa marad az egykor általa megálmodott és mára vezető szerepűvé vált program- és helyszínismertetőket is tartalmazó turisztikai oldalaknak, a We Love Budapestnek és a We Love Balatonnak.

Mindeközben épp ezek sikerére alapozva Száraz – mint a Világgazdaságnak elmondta – további idegenforgalmi portálok fejlesztésében gondolkodik. Még mindig Budapest és a Balaton hazánk vezető úti céljai – véli Száraz –, ugyanakkor több vidéki helyszín is egyre népszerűbb, ezért megérdemelnék a nagyobb reflektorfényt. Egyre nagyobb az érdeklődés mind a hazai, mind a külföldről érkező turisták részéről a magyarországi látnivalók iránt, s az online turisztikai médiumok szerepe ezek ajánlásában, bemutatásában fontosabbá válik, mint valaha.

Száraz István visszatér oda, ahonnan elindult

Száraz tehát – legalábbis ami a médiapiaci jelenlétet jelenti – visszatér oda, ahonnan elindult. Az Origóból azért szállt ki, mert (mint fogalmazott) úgy érezte, most van itt az ideje: két évvel ezelőtt, mikor megvásárolta az Origo Media Zrt.-t, határozott elképzelésekkel vágott bele a cégcsoport újjáépítésébe, s mára a kitűzött célok jó részét – kollégáival és a cégcsoport több száz munkavállalójával közösen – megvalósították. „A gazdaságilag bizonytalan lábakon álló cégcsoportot hosszú évek óta először sikerült nyereségessé tennünk, és üzletileg kiszámítható működést értünk el. Megkezdtük a médiacsoport termékpalettájának kibővítését, egyebek mellett olyan új, ütőképes termékeket fejlesztettünk, mint amilyen az Origo Sport, és közben megújultak a tv-csatornáink. Portfóliószinten növeltük az elérésünket, ezzel megerősítve piacvezető pozíciónkat – sorolja az elmúlt időszak eredményeit Száraz István, majd hozzáteszi: – Ez a cégcsoport ma már jóval több, mint másfél évvel ezelőtt. Elindult a fenntartható növekedés útján, stabil lábakon áll, s egyre több olvasót és felhasználót képes megszólítani.”

Ezek után hagyja tehát ott Száraz az Origót, az üzleti lehetőség pedig egybeesett azzal a személyes ambíciójával, hogy az elkövetkező éveket újabb – más, például az informatikai területeket érintő – tervei megvalósításával töltse. Mindezért a New Wave Media Group Zrt. mellett megválik kreatívipari érdekeltségétől, a Frank Digital Kft.-től is. A tranzakcióra vezetői kivásárlás keretében kerül sor egy ötéves időtartamú, részletfizetésen alapuló pénzügyi konstrukcióban. Az új tulajdonos Osváth Eszter, a Frank Digital szakmai igazgatója, aki a cég alapítása óta dolgozik az ügynökségnél szenior, később vezetői munkakörben.

Száraz a média és az informatika mellett – egyrészt a családi gyökereknek köszönhetően, másrészt épp a két turisztikai oldal finanszírozása miatt – régóta kötődik a vendéglátáshoz is, s ahogyan a médiapiacról, úgy innen sem akar kiszállni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.