BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Uber lobbija beérte a Facebookét

Alaposan ráfeküdt az Uber a washingtoni lobbira, hogy a lehető legjobban alakítsa a körülményeket az április végére ígért IPO körül.

Alaposan ráfeküdt az Uber a washingtoni lobbira, hogy a lehető legjobban alakítsa a körülményeket az április végére ígért IPO körül. A fuvarmegosztó vállalat már hatodik éve lobbizik a fővárosban, az idén már több területen beérte a legnagyobb vállalatokat.

Fotó: Shutterstock

Ugyan a lobbira költött 2, 3 millió dollár nem mondható hatalmasnak a Facebook 12,5 millió dollárjával szemben, de a lobbisták munkája bőven mérhető a legnagyobb tech vállalatokhoz. Az Uber 16 kormányügynökséget udvarolt körbe tavaly, míg a Facebook 18-at, a Google pedig 20-at. Emellett az Uber 15 területen lobbizott, ugyanannyin, mint a Facebook – derül ki a Bloomberg gyűjtéséből.

Az első két téma, amelyért hat éve folyamatos a lobbitevékenység, a vállalat fő tevékenységeihez kapcsolódik: a személyszállítási szabályok lazítása, valamint önvezető technológiák alkalmazása.

A Facebook és a Google már 2013-ban is jelentős összeget áldozott a washingtoni lobbistákra, az Uber akkor még csak alig 50 ezer dollárt. Rá is fér a vállalatra az érdekképviselet: az Uber arculatát alaposan megtépázták a volt vezérigazgató, Travis Kalanick körüli botrányok, a szexuális zaklatással és a borzasztó menedzsmentkultúrával kapcsolatos vádak. A tőzsdére lépés előtt a mostani vezérigazgató, Dara Khosrowshahi egy, a taxisokkal örök harcban álló garázsstartupból egy nemzetközi nagyvállalatot akar varázsolni.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.