Egyhangúlag szavazta meg a Fővárosi Közgyűlés, hogy októbertől az Euro 5-ös dízelüzemű gépjárművek forgalmát is korlátozzák szmogriadó esetén Budapesten. Magyarországon mintegy 200 ezer autó fut ilyen motorizációval, a változás a fővárosban és az agglomerációs településeken üzemben tartott gépjárművek 52 százalékára vonatkozik egy esetleges intézkedéskor.
A szigorítás érzékenyen érintette volna a budapesti taxivállalatokat is, amelyek összesen 6300 autót használnak, ebből pedig 3800 a módosítás hatálya alá esett volna.
Vagyis az eredeti elképzelések teljesülésével szmogriadó idején a budapesti taxizás gyakorlatilag ellehetetlenült volna. Nem csoda, hogy az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) a döntést megelőzően azért lobbizott, hogy a módosítás ne vonatkozzon rájuk.
Május 26-án levelet írtak Tarlós István főpolgármesternek és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesnek címezve, arra téve javaslatot, hogy a budapesti droszthasználati engedéllyel rendelkező személytaxi-szolgáltatást végző autók – a közforgalmú menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatást végző gépjárművek, tehát a BKV buszaihoz hasonlóan – kerüljenek be a szmogriadó riasztás fokozatában előírt forgalomkorlátozó intézkedések funkcionális kivételi körébe. Ezt végül el is érték, hiszen a közgyűlés a rendeletet már azzal a kiegészítéssel fogadta el, hogy a taxik is mentességet kapnak a forgalomkorlátozás alól, és bekerülnek a kivételek közé a levegő védelméről szóló kormányrendelet mellékletében.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.