Egy dokumentum szerint a BKV már megkötötte a kérdéses céggel a buszbérlési szerződést, amelyet ezt követően bontott fel a főváros- írja a Magyar Nemzet.
Emlékeztettek, Karácsony Gergely szerdán a Facebook-oldalán azt közölte:
a BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.
A cikk szerint azonban az említett dokumentum igazolja, hogy a BKV október 30-án megkötötte a kérdéses céggel a buszbérlési szerződést, ráadásul kiderült: a cégnek nincsenek is bérelhető buszai.
Mint írták, Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára Twitter-bejegyzésében bemutatta a már megkötött szerződést.
A lap idézi a BKV szerdai, az ügyben kiadott közleményét is. Ebben az áll,
a nyílt közbeszerzési eljárásban nyertes CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. és a BKV Zrt. között október 30-án létrejött egy éves határozott idejű szerződés felmondása azonban megtörtént, a szerződés hatályát veszti, a BKV nem köt több szerződést a céggel.
Intézkedés történt továbbá a CR-Facolities részéről esedékes meghiúsulási kötbér december 1-jén történő átutalásáról a felmondott szerződésben meghatározott mértékben.
A győztes CR-Facilities még egy évnyi működést sem tudhat maga mögött, idén május 11-én alapították, és pontosan hét nappal azelőtt, május 18-án jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje – írja a lap.
A BKV Zrt. a legkedvezőbbnek a frissen alapított cég ajánlatát találta, így ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést,
melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint.
Az ügy további érdekessége, hogy a CR-Facilities többségi tulajdonosa egy ciprusi székhelyű offshore-cég, az Agrina Holdings tulajdonában van. Az ügyben pedig Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető személyek neve is felmerült. Leisztinger Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes volt élettársa – olvasható a cikkben.
Mint írták, a BKV még április utolsó napjaiban, 28-án írt ki közbeszerzési eljárást használt, dízelüzemű, alacsony padlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A kiírás szerint hat darab, legfeljebb 12 éves, légkondicionált, EURO IV-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne 12 hónapra a fővárosi közlekedési vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.