Továbbra is maghatározó szerepet tölt be az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a jégkrémek értékesítése – derült ki a a Nielsen által a Világgazdaság érdeklődésére közölt adatokból. A jégkrémpiac mérete meghaladja a 26 milliárd forintot, ezzel a piackutató által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti top 20 terméke közé tartozik. Értékét tekintve stagnált, a mennyiség szempontjából pedig öt százalékkal csökkent a jégkrémek kiskereskedelmi eladása 2016. május és 2017. április között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. A Nielsen hangsúlyozta, az időjárás döntő szerepet játszik a trendekben: a 2015-ös melegebb nyár elősegítette a kategória két számjegyű növekedését, a tavalyi hűvösebb, esősebb időszak viszont nem kedvezett a kereskedelemnek. A jégkrémszegmensbe nem tartoznak bele sem a gombócos fagylaltok vagy fagylaltalapú sütemények, sem pedig a fagylaltporok, mint ahogy a 26 milliárdos piacméret a vendéglátás és a szezonális egységek nélkül értendő.
A Nielsen adatai szerint a legnépszerűbbek a dobozos és a vödrös jégkrémek, az értékesítés 56 százalékát ez a két kiszerelés teszi ki – részarányuk két százalékponttal csökkent az előző évhez képest. Eközben egy-egy százalékponttal nőtt a pálcikás és a tölcséres jégkrémekre eső hányad, előbbi 32, utóbbi 8 százalékon áll. A leginkább kedvelt íz változatlanul a vanília 16 százalékos értékbeli részesedéssel, ezt követi a csokoládé (9 százalék), a képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig az eper osztozik a vanília-csokoládé kombinációval (5-5 százalék). Ami pedig a bolti eladást illeti, másfél százalékkal 78,5 százalékra nőtt a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek súlya. Változatlan maradt a kereskedelmi márkák pozíciója, a vizsgált időszakban 40 százalékát adták a magyar jégkrémpiacnak.
Közel 4,5 milliárd forintos forgalmat generáltak a jégkrémek tavaly a SPAR-nál Maczelka Márk tájékoztatása szerint. Az áruházlánc kommunikációs vezetője lapunknak elmondta: 255 különféle termékkel rendelkeznek, a legnépszerűbbek a CarteDor családi kiszerelésű, egyliteres jégkrémek. Az árukészletben 13 saját márkás jégkrém szerepel, rövidesen további hetet vezetnek be. A társaság szerint a vásárlók igényt tartanak a minőségi, ám a brand termékeknél olcsóbb árucikkekre. A Lidl egységeiben közel 70-féle termék közül válogathatnak a vásárlók, a dobozosok mellett a tölcséres, a pálcikás és a szendvicsjégkrémek is megtalálhatók. A saját márkás termékeknek köszönhető a forgalom 90 százaléka, közülük is a Ballino és a Gelatelli a legkeresettebb.
A Tesco sajtóosztálya arról tájékoztatott, hogy üzleteikben a jégkrémek éves forgalma tavaly meghaladta a 3,5 milliárd forintot, ami több mint ötszázalékos növekedés 2015-höz képest. Idén kismértékű növekedéssel számolnak köszönhetően a korai szezonkezdésnek és a kedvező időjárásnak. Emellett kiemelt potenciált látnak az augusztusi értékesítésben, ugyanis tavaly a hűvös, esős idő miatt elmaradt a várakozásoktól ez a hónap. A hipermarketnél a saját márkás termékek részesedése közel 15 százalékos, az idei év 24 új termékfejlesztéssel indult, Jégkrém-választékukban 375 termék található, még mindig a családi kiszerelés a legnépszerűbb, de a multipack szegmens is dinamikusan növekszik. A pálcikás jégkrémek forgalma viszont visszaesést mutat.
Az Aldi vonatkozó kínálata több mint 40 állandó termékből áll, amelyek zöme saját márkás jégkrém – közölte lapunkkal a bolthálózat. Ez a szortiment egészül ki az akciós termékekkel, így nyáron 50 százalékkal nő a kategória választéka. Az üzletlánc tapasztalatai szerint egyre több a tudatos, laktóz- és gluténmentes termékeket kereső vásárló, erre a fogyasztói igényre reagálva idén felvették az állandó kínálatba az ilyen változatokat. Az Aldi szerint a legkeresettebb íz a csokoládé, ezt követi a vanília, majd a különböző gyümölcsök következnek a kedveltségi rangsorban. A vállalat úgy látja, a jégkrémek forgalma függ az időjárástól, a meleg, nyári napok érezhetően bővítik az eladást. Arra törekednek, hogy a darabos fagylaltok esetében a piacon elérhető legalacsonyabb árat biztosítsák a vásárlóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.