BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Világcéget épít a magyar jakuzzigyártó

Gyáravatásra és vállalati kötvénykibocsátásra készül az idén a Wellis Zrt., amely grandiózus növekedési terveit szaporodó európai és amerikai sikereire építi.

Várakozáson felüli forgalommal zárta az elmúlt évet a dabasi Wellis Zrt., amely a 2019-ben elért 13 milliárd forintos bevételét 2020-ban már több mint 20,5 milliárdra növelte. Az időközben Európa legnagyobb jakuzzigyártójává előlépő cég alapító-vezérigazgatója, Czafik Zsolt már legalább 30 milliárd forintra taksálja az idén várható bevételt – tudta meg a Világgazdaság. Ez az eladott jakuzzik számában is nagy ugrás: a tavalyi 13,5 ezer után az idén 20-25 ezret jelent. A cégvezető lapunknak elmondta, hogy

a 8,5 milliárd forintból épülő, 22 ezer négyzetméteres ózdi üzemet napi 200, évi 50 ezer jakuzzi gyártására méretezik.

A világ legmodernebb technológiájával készülő bázison áprilisban indulhat a próbagyártás, és év végére akár teljes kapacitással is működhet az üzem. Az ózdi dolgozók képzése Dabason már elkezdődött. A borsodi üzemnek 800 alkalmazottja lesz, a műszaki-mérnöki állomány bázisát a közeli miskolci egyetem adhatja. Ózdon egy tavaly felszámolt elektronikai üzem dolgozói bázisára építhet a Wellis, továbbfoglalkoztatva csaknem az összes korábbi munkavállalót, jelentősen hozzájárulva a térség lakosságmegtartó erejéhez.

Az ózdi gyár és a hozzá kapcsolódó 27 ezer négyzetméteres logisztikai központ beruházási költségeinek 35 százalékát vissza nem térítendő állami támogatásból fedezi a Wellis Zrt., amely a tavasszal kilencmilliárd forintos kötvénykibocsátásra készül a folyamatban lévő és további tervei finanszírozásához.

A vezérigazgató is elismeri, hogy magasra tették a lécet: világvállalatot építenek, és abban bíznak, hogy a Wellis az Egyesült Államokban rövid távon a negyedik legnagyobb brand lehet.

Fotó: Kallus György / VG

Az európai wellnesstermékek iránt a kontinensen is számottevő a kereslet, nő a helyi márkák iránti bizalom, akárcsak az európai autógyártásban – jellemezte a fogyasztói attitűdöket Czafik Zsolt.

Az egészségmegőrzés és a wellness piacát jelentősen bővítő pandémia a másik oldalról is erős támaszt adott ennek a szegmensnek, mivel világszerte egyre többen költöznek ki a nagyvárosokból, és hosszútávon lehet számolni a kertes házak iránti növekvő kereslettel.

Ezzel együtt a kültéri medencék piaca is bővül Európán és Amerikán kívül a Közel- és a Távol-Keleten is – mondta a Wellis vezérigazgatója.

A magyarországi cég belföldi gyártói háttérre épít.

A dabasi üzem évi 20 ezer darabos kapacitása az ózdi gyáréval együtt megtöbbszöröződik, a forgalom 80 százaléka már tavaly is exportból származott, és ez a jövőben tovább növekedhet.

A vállalat a kültéri pezsgőmedencék mellett növelné a szaniterüzletága forgalmát is, tervének pedig kedvezhet, hogy – nyilván a pandémia tartós mellékhatásaként mind gyakoribb otthoni munkavégzés következtében – világszerte megnövekedett az otthonfelújítási kedv, s ezt Magyarországon állami támogatások is erősítik.

A világjárvány alatt a nagy nemzetközi szakvásárok és kiállítások sorsa még bizonytalan, de a kereskedést minde­nütt engedélyezik, a bemutatótermek nyitva vannak, a nemzetközi termékbemutatókat pedig online szervezik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.