BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szédületesen nő a magyarok utazási kedve

A Szallas.hu és a Szonda Ipsos szerint erős lehet a nyári szezon, ismét célpont a horvát tengerpart.

Januárban elmaradt a máskor szokásos év eleji szállásfoglalási roham, majd februártól élénkült a kereslet, és hirtelen befutott az időarányos foglalások 55 százaléka a húsvéttal kezdődő időszakra

– válaszolt a Világgazdaság kérdésére Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója. A cégvezető mindezek alapján erős előszezonra és forgalmas nyárra számít, főként pedig arra, hogy olyan korán és pontosan láthatják a nyári szezon számait, mint még soha: felértékelődött az előretervezés, a last minute nyaralási döntésekre pedig nem marad mozgástér. A járványügyi korlátozásokban érintettek, a kényszerszünetre ítélt szolgáltatók és a bezárt boltok most kéthetes kényszerszabadságra küldik alkalmazottaikat, ami negatívan hat majd a turizmusra, mert csökkennek a főszezonban nyaralásra fordítható napok, és rövidebb lesz az átlagos foglalási idő is. Ez a szálláshelyek mellett a szállásfoglalóknak is kiesés lesz.

A legnagyobb magyarországi szállásfoglaló oldal forgalma tavaly alig feleakkora mértékben esett, mint a nagy nemzetközi portáloké, mert minden országban, ahol jelen van, a belföldi piacra fókuszál. Tavaly mintegy 22 százalékkal esett az öt országban aktív Szallas.hu csoport bevétele – tájékoztatott a vezérigazgató. A csoporton belül jelentősek az egyes országok közötti eltérések: míg a magyarországi piacon 20 százalék körüli mértékben, Romániában jóval szerényebben,

Horvátországban viszont 70 százalékkal maradt el a bevétel az előző évitől az alig több, mint egy hónapra szűkült nyári szezon miatt.

Fotó: SHUTTERSTOCK

Az idei kínálatban a szállásadók egyelőre nem akcióznak nagyobb árengedménnyel, noha a Kisfaludy-­pályázat szálláshely-­felújítási programja révén nőtt a kínálat minősége, a szállásadók pedig erős utazási kedvben bízhatnak.

Az egymillió regisztrált felhasználóval működő Szallas.hu-n a nyárra 15-16 ezer hazai szálláshely, zömében apartman és vendégház kínálata érhető el, ez a belföldi kereskedelmi szálláshelypiac fele. A kínálat évente mintegy ezer új hellyel nőtt, a vezérigazgató szerint a tetőzés most lehetett.

A Szallas.hu csoport a pandémia ellenére is folytatja a nemzetközi terjeszkedést.

Mint Szigetvári József elmondta, továbbra is Közép-Európa legnagyobb szállásfoglaló regionális portáljaként a helyi és a közeli országokba irányuló utazások piacára fókuszálnak. Közép-Európa lakosságának 60-70 százaléka utazik turisztikai céllal és költ szállásra, 80 százalékban belföldön, 10-10 százaléka pedig közeli, illetve távolabbi országban. A Szallas.hu arra a 90 százalékra építi a termékét, akik a belföldi és a közeli célpontokra készülnek autóval. Esetükben 60 ezer forint az egyszeri foglalások kosárértéke, míg a felső 10 százalék – a messzire utazók – együtt annyit fizetnek be, mint a belföldön maradók 90 százaléka. A külföldi nyaralást tervezők közül tízből nyolcan Európába mennének, ennek a csoportnak az ötöde Horvátországba.

Tízből egy utazni vágyó menne Európán kívülre, és még ugyanennyien bizonytalanok.

Az utazók 20 százalékára, vagyis a közeli és távoli országokba utazókra koncentrálnak a nagy nemzetközi szereplők, a Booking, az Airbnb, a Tripadvisor, amelyek forgalma most épp a nemzetközi utazások leállása miatt esett jelentősen.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.