Budapest Főváros Kormányhivatala (BFK) a Világgazdaság érdeklődésére közölte: mindkét diszkontvállalat a törvényes határidőn belül fellebbezést nyújtott be az elsőfokú ítélettel szemben, így az ügyek a másodfokon eljáró Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályához kerültek. A másodfokú hatóságnak a fellebbezések beérkezésétől számítva hatvan nap áll rendelkezésére, hogy a vizsgálatokat lefolytassa és döntésre jusson.
Ha az ír Ryanair és a magyar hátterű WizzAir elismerte volna a felrótt mulasztást, október 25-ig kellett volna rendeznie a büntetést.
Amennyiben a légitársaságok az itt hozott döntéssel sem értenek egyet, további keresettel élhetnek a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnál.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, a BFK a Ryanairt 100 millió, a WizzAirt 25 millió forintra szankcionálta első fokon szeptember végén a nyári poggyászkezeléssel, illetve az utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt.
A WizzAir több nyári járatánál is előfordult, hogy nem tudott elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek fel a gépre.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.