Megbízhatóbb lenne a vodka, mint a pálinka? Lepipálná a portói a tokajit? A megszokott ízeket kereső, egyenkiszereléshez szokott nyugat-európai fogyasztó szemében – bármennyire fáj kimondani – igen. De nem elég az sem, hogy egy termék legalább íz alapján nagyjából beazonosítható legyen, ezt például a pálinkáról aligha mondhatjuk el. Ahhoz, hogy egy vásárló keresse, ismernie kell, ahhoz pedig, hogy megismerje, ott kell lenni a szeme előtt. Nemcsak plakátokon, hanem az élelmiszerboltok polcain is.
Erre pedig nem készült fel a magyar feldolgozóipar. A minőségi élelmiszerek gyártási volumene édeskevés ahhoz, hogy az áttöréshez szükséges mennyiségben lássák el az exportpiacokat, a marketingbüdzsé meg mintha nem is létezne, sem a cégek költségvetésében, sem a közösségi keretekben. Pedig lenne kitől tanulni. Európában számtalan példa mutatja, nemcsak az olcsó termékekkel lehet hódítani, de hatékony módszerekkel a közép- vagy felső kategóriás élelmiszerek piacán is sikert lehet elérni külföldi piacokon.
Úgy tűnik azonban, Magyarország mintha a világ ínyenctérképéről is lemaradt volna. Újító szellemű séfek, XXI. századi szellemben készült, tálalt ételek és italok híján egyedül a gulyás ugorhat be egy átlagos fogyasztónak, igaz, annak meg nem sok köze van ahhoz, ahogy mi ismerjük.
Ennél tovább viszont még a legelvetemültebbek sem jutottak. De végül is mit várunk el a külföldiektől, ha még mi sem tudjuk például azt, hogy a spanyolok világhírű serrano sonkáját is készítik magyar mangalicából?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.