BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Koccintás szűk körben

„Magyarországon vagyunk világhírűek.” Ritkán hallani ennyire egybehangzó véleményt – és ez annál is inkább aggasztó, mivel nem cinikus, a magyar élelmiszereket lefitymáló kritikusok, hanem ezeknek az élelmiszereknek a sikerében érdekelt gyártók szájából hangzik el.
2010.02.05., péntek 05:00

Megbízhatóbb lenne a vodka, mint a pálinka? Lepipálná a portói a tokajit? A megszokott ízeket kereső, egyenkiszereléshez szokott nyugat-európai fogyasztó szemében – bármennyire fáj kimondani – igen. De nem elég az sem, hogy egy termék legalább íz alapján nagyjából beazonosítható legyen, ezt például a pálinkáról aligha mondhatjuk el. Ahhoz, hogy egy vásárló keresse, ismernie kell, ahhoz pedig, hogy megismerje, ott kell lenni a szeme előtt. Nemcsak plakátokon, hanem az élelmiszerboltok polcain is.

Erre pedig nem készült fel a magyar feldolgozóipar. A minőségi élelmiszerek gyártási volumene édeskevés ahhoz, hogy az áttöréshez szükséges mennyiségben lássák el az exportpiacokat, a marketingbüdzsé meg mintha nem is létezne, sem a cégek költségvetésében, sem a közösségi keretekben. Pedig lenne kitől tanulni. Európában számtalan példa mutatja, nemcsak az olcsó termékekkel lehet hódítani, de hatékony módszerekkel a közép- vagy felső kategóriás élelmiszerek piacán is sikert lehet elérni külföldi piacokon.

Úgy tűnik azonban, Magyarország mintha a világ ínyenctérképéről is lemaradt volna. Újító szellemű séfek, XXI. századi szellemben készült, tálalt ételek és italok híján egyedül a gulyás ugorhat be egy átlagos fogyasztónak, igaz, annak meg nem sok köze van ahhoz, ahogy mi ismerjük.

Ennél tovább viszont még a legelvetemültebbek sem jutottak. De végül is mit várunk el a külföldiektől, ha még mi sem tudjuk például azt, hogy a spanyolok világhírű serrano sonkáját is készítik magyar mangalicából?

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.