Hogy várhatnánk el egy városvezetéstől hatékonyságot, ha nem tudják, mi a kormány terve velük féléves távon? Ha annyit mondanak a központból, hogy valami feladatuk majd csak lesz, de nem határozzák meg, hogy mi, úgy nem lehet dolgozni. Az országos politikában már alaposan megszoktuk a kapkodást és a koncepciótlanságot.
Utolsó pillanatban totálisan átírt törvények, átláthatatlan jogalkotás – ez szinte már fel sem tűnik a parlamenti tudósításokban. Nem egy szakterületről lehet példákat felhozni, ahol jócskán látszanak ennek a hátrányai, ám ami most jöhet az önkormányzatoknál, az jó eséllyel vezethet ritkán látott káoszhoz. Ez pedig felelőssége a kormánynak, mely mintha csak szükséges rosszként tekintene az önkormányzatokra; felelősségük az előző kormányoknak, melyek megágyaztak ennek az állapotnak, és felelősségük a parlamentben ott ülő polgármestereknek, akik szó nélkül szavazzák meg a városokat is ellehetetlenítő javaslatokat.
Lehet persze így is bánni a városokkal. Lehet indoklást találni arra is, hogy miért jobb, ha a települések is csak az utolsó pillanatokban kapják meg a központi utasításokat, megmagyarázható, hogy a kapkodásban az utolsó helyekre kerülnek. Csak akkor mondják ki azt is, hogy ez az út a teljes bizonytalanságban tartással egyenesen vezet oda, hogy a demokratikus önkormányzati rendszer helyett lesüllyesztik az egészet a Kádár-kori helyhatóságok szintjére, ahol mindegy, mit akarnak helyben, mert úgyis a kormány dönt majd. Ez is egy védhető filozófia, még ha nem is feltétlenül szimpatikus – csak vállalják fel, hogy erre tartunk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.