A 2021. július 1-én zárult téli-tavaszi hajózási idényben 553 esetben kísérték, illetve törték a jeget a kereskedelmi hajók előtt a Roszatomhoz tartozó Atomflot atommeghajtású jégtörői, többször, mint egy évvel korábban. Az utak többségét – 479 utat – a Jamal illetve az Arktyik-2 cseppfolyós földgázterminálokat üzemeltető vállalatokkal kötött szerződés alapján teljesítették. További 74 esetben a Gazpromnyefty megbízásából az Északi-sarkvidék kapuja nevű földgáztermináltól, illetve onnan vissza biztosították a cseppfolyós gázt szállító hajók útját a Kamennij-fok felé.
Összesen 40,13 millió tonnányi áru célba juttatását segítették, a harmadával többet a 2019-2020-es szezon 31,67 millió tonnájánál. Összesen 462-szer kellett bevetni a jégtörőket.
Az északi hajózási útvonalon központi esemény volt az új Arktyika nevű, univerzális atommeghajtású jégtörő hajó bevetése a nyílt vizeken és az Ob-öböl sekélyebb vizein is. A hajó májusban az Északi-sarkvidék kapuja terminál közelében a sekély vizeken törte a jeget, a tervek szerint jövőre majd a Jenyiszej torkolatában is
– mondta Leonyid Irlica, az Atomflot első vezérigazgató-helyettese, egyben hajózási igazgatója a társaság közleménye szerint.
Az Atomflot 2035-ig részt vesz az északi hajózási útvonal alapvető infrastruktúrájának korszerűsítésében és bővítésében. Fő tevékenységei közé tartozik a jégtörők segítségével a hajózás biztosítása az északi-sarki szénhidrogén projektek számára, a hajókaravánok kísérése az északi hajózási útvonalon a befagyott orosz kikötőkbe, Szabettában pedig a kikötő működtetése. Feladata a Szevmorputy atommeghajtású konténerszállító hajóval történő áruszállítás, a nukleáris anyagok és radioaktív hulladékok biztonságos kezelése. Részt vesz továbbá a környezet rehabilitációjában Oroszország északnyugati régiójában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.