BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akik nem tudják mi a válság és a szegénység - A gazdagok világa

Emelkedő olaj- és élelmiszerárak, éhséglázadások szerte a világon, elértéktelenedő lakások, tömeges árverezések is kiköltöztetések – mindebből azonban a szuper gazdagok semmit sem éreznek. Az összeállításában a Telegraph rámutat, hogy a nagy vagyonokkal rendelkezők számára nem létezik hitelválság vagy romló konjunktúra, ők változatlanul költekeznek.

A választóvonalat valahol a dollár-milliárdnál szokták meghúzni. Ebben a vagyoni kategóriában ma mintegy 1125 személyt tartanak nyilván, a Forbes magazin időnként közöl rangsort a nagyon gazdagokról, akik mindazonáltal mindent megtesznek, hogy lekerüljenek a listáról.

A pontos számuk nem ismert, mert általában kerülik a nyilvánosságot, és többnyire diszkréten a háttérben maradnak.

A milliárdosok között 87 oroszt tartanak számon, a Londonban megjelenő The Times emellett úgy tudja, hogy Nagy-Britanniában 75-en élnek, ezeknek azonban kevesebb, mint a fele nőtte ki magát helyben.

 Az adott körben normális kiadási tételnek számít egy 55 millió dolláros, sugárhajtású magánrepülőgép, egy 30-40 milliós lakás. A kiszolgálásukra létrejött egy külön üzlethálózat és szolgáltatói kör. Egy londoni cég luxusautókkal, helikopterekkel, merevszárnyú gépekkel és yachtokkal áll ügyfelei rendelkezésére.

Az adott kört a vásárlásainál nem hátráltatja a hitelszűke vagy a jelzáloghitelek megritkulása, mert készpénzzel fizetnek. Az indiai acélmágnás, Lakshmi Mittal nemrég vette meg a harmadik házát Londonban, 70 millió font sterlingért.

A minden luxussal felszerelt ingatlanok adásvételénél nem szokás az árról alkudozni, a portéka az ajánlati áron kel el. A gazdaság ténylegesen kettészakadt – írja áttekintésében a Telegraph – létezik a szuper-gazdagok szűk köre, amely számára ismeretlenek a megélhetési gondok, és velük szemben ott áll mindenki más.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.