A Mikulás Dzurinda volt kormányfő vezette ellenzéki párt gyanúsnak találja, hogy a nemzetközi pályázaton induló négy társaság közül a Nemzeti Autópálya-társaság (NDS) három pályázót kizárt. A párt frakcióvezetője, Stanislav Janis arról tájékoztatta a sajtót, hogy a versenypályázat kiírója egyedül a SanToll-Ibertax nevű társaságot hagyta versenyben, jóllehet ez a társaság kínálja a legmagasabb, a többi kínálatnál 6,5 milliárd koronával nagyobb árat.
Lubomír Vázny közlekedési-és távközlési miniszter most először beismerte, hogy az autópályákon, a gyorsforgalmi utakon és az első osztályú utakon alkalmazandó, 3,5 tonnánál nagyobb tengelysúlyú járművek figyelésére alkalmas rendszer beüzemelésére 2009 január elsejétől már semmiképpen sem lehet számítani. A késés akár fél év is lehet, noha, a miniszter szerint a"végeláthatatlan történet" győztesét az első határidő szerint már az idén tavasszal ki kellett volna hirdetni.
Szlovákiában jelenleg matricás rendszer van érvényben, matricát a határállomásokon, a benzinkutaknál és a postahivatalokban lehet kapni.
Egynapos jegyet lehet venni 260 koronáért 3,5-12 tonnás járművekre, illetve 300 koronáért 12 tonna fölötti járművekre.
Egyhetes matrica váltható 150 koronáért 3,5 tonnáig, 1100 koronáért 3,5-12 tonna között, illetve 1200 koronáért 12 tonna fölött.
Egyhónapos kapható 300 koronáért 3,5 tonnáig, 2600 koronáért 3,5-12 tonna között, illetve 3000 koronáért 12 tonna fölött.
Az egyéves jegy 1100 korona 3,5 tonnáig, 13 500 korona 3,5-12 tonna között, és 28 000 korona 12 tonna fölött.
A súlyok rendre pótkocsival együtt értendők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.