A lépést – ha végül a törvényhozás rászánja magát – az teszi szükségessé, hogy a már korábban meghirdetett, önkéntes akciók nem találtak kellő számú követőre. Jelenleg csak a Marks and Spencer nagyáruház szed 5 penny összegű díjat az egyszer használatos csomagolóanyagok darabjáért, ennek nyomán itt 80 százalékkal visszaesett irántuk az igény - írja a Telegraph.
Bár a Tesco és a Sainsbury láncolat is jelezte csatlakozási szándékát, utóbb azonban elállt a gondolattól. Jelenleg Nagy-Britanniában évente mintegy 13 milliárd műanyag szatyrot és zacskót osztogatnak el a vevők között, ellenszolgáltatás nélkül. Írországban 2007 elején vezették be, kötelező érvénnyel a fizetőssé tételt, az akciót ott a kormány utólag úgy kommentálja, hogy bámulatos eredményeket hozott, mert mintegy 90 százalékkal kevesebb került forgalomba az adott eszközből.
A szomszédban elért siker – és az otthoni felemás helyzet – láttán Gordon Brown brit miniszterelnök kijelentette, hogy törvényi úton rendelik el a műanyag szatyrok ingyenességének felszámolását, ha az önkéntes akciókról végképp kiderül, hogy hatástalanok. Erre már a folyó évi költségvetési törvény is tartalmaz utalásokat, így ősszel várhatóan elfogadják a törvényt, amelyet jövő év elején hatályba lehetne léptetni. A kiskereskedelmi érdekvédelmi szervezet ugyan szeretne még némi haladékot és esélyt kapni az „önkéntesség” érvényesülésére, a Telegraph szerint azonban erre egyre kevesebb az esély.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.