A kkv szektor bizalmi mutatóinak trendje egy évvel korábban lassan ereszkedőre váltott, április óta vízszinteshez közeli pályán mozog. Az Ecostat a második félévre a várakozások javulásával és a teljesítmények fokozatos élénkülésével számol.
A kis- és középvállalatok felének tájékoztatása szerint termelésük 2008 második negyedévében nem változott az előző negyedévhez képest. A cégek harmada növelni tudta kibocsátását, 21 százalékuknál viszont csökkent a termelés. A következő hónapokban a vállalatok 36 százaléka termelése növelését, 18 százalékuk visszaesését valószínűsíti.
A havi megfigyelésben résztvevő gazdálkodó szervezetek fejlődésük legnagyobb akadályának a munkáltatói és vállalkozói terhek magas szintjét tekintik.
Pillanatnyi készletállományát a kkv-k 71 százaléka átlagosnak, 17 százalékuk azt valamivel meghaladónak ítéli. Belföldi piacán a vállalatok 27 százaléka számol növekvő, 13 százalékuk csökkenő kereslettel. Exportpiacain a kis- és középvállalatok ötöde feltételezi eladásai növekedését, majdnem tizedük a külpiaci kereslet csökkenésével számol.
A magyarországi vállalkozások 70 százalékának megítélése szerint versenyképessége az idén érdemben nem változik. Pozíciójavulást belföldön ötödük, külföldön 12 százalékuk remél. A cégek felének véleménye alapján foglalkoztatott létszámuk kielégítő, 30 százalékuknál az ilyenkor szokásosnál alacsonyabb.
A júliusi előrejelzés szerint a hazai cégek 42 százaléka egy éven belül új beruházás indítását tervezi. A fejlesztési aktivitási mutató április óta alig változik. A következő fél évben a hazai cégek 48 százaléka kiegyensúlyozott, 26 százalékuk javuló pénzügyi helyzetben végzi majd tevékenységét, ami összhangban van a fejlesztési terveikkel.
A cégek teljesítményét megalapozó rendelésállomány 56 százalékuknál az ilyenkor elfogadott szinten áll, 13 százalékuknál azt meghaladó, egyharmaduknál pedig a kívánatosnál alacsonyabb. A jelzések szerint a kkv-k termelésének bővítését a lanyha kereslet érezhetően mérsékli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.