BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem kell nekünk a bútor

Mind májusban, mind az év első öt hónapjában a tavalyi szint alatt maradt a kiskereskedelmi forgalom – derül ki a KSH csütörtök délelőtti közléséből.

A naptárhatástól megtisztított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene májusban 1,6 százalékkal, a január és május közötti időszakban pedig 2,4 százalékkal volt alacsonyabb a 2007-es szintnél. Májusban az eladások az áprilisi mértéket sem érték el, 0,2 százalékkal az alatt maradtak. A forgalom a kiskereskedelemben májusban 515 milliárd forint közelében járt, az év első öt hónapjában pedig elérte a 2400 milliárd forintot.

A volumen csökkenése mellett májusban is megfigyelhető volt az a szintén évek óta tartó folyamat, hogy a forgalom mind nagyobb részét teszik ki az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes árukat forgalmazó üzletekben lebonyolított vásárlások. Az év első öt hónapjában ezek aránya már közel 53 százalék volt. Ugyanakkor az eladások jelentős részét, mintegy 91 százalékát lebonyolító vegyes termékkörű üzletek – vagyis a hiper- és szupermarketek, valamint a vegyesboltok - forgalma is mérséklődött májusban (1,4 százalékkal), miközben az élelmiszer-, ital- és dohányáru-szaküzleteket többen keresték fel. A forgalom ugyanis e körben 0,2 százalékkal nőtt.

Még jelentősebb csökkenés figyelhető meg a nem élelmiszer-kiskereskedelem terén. A változatlan áron számított forgalom az első öt hónapban 3 százalékkal, májusban pedig 1,9 százalékkal volt alacsonyabb 2007. azonos időszakához képest. Ezzel szemben a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszerüzletek, valamint a textil-, ruházati és lábbeli-boltok forgalma idén májusban magasabb volt, mint egy évvel korábban. A legjelentősebb visszaesés azonban a bútorok, háztartási cikkek és az építőanyagok terén mutatkozott. Az iparcikkek, a könyvek, újságok és papíráruk forgalma ugyanakkor csak kisebb mértékben maradt el az előző évi mértékhez képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.