A 61 milliárd forintos beruházás kivitelezési szerződésének aláírását követően a munkaterület átadása július 16-án kezdődött meg, az alapkőletétellel pedig megindult az építkezés.
Az M43-as Szeged és Makó között autópályaként épül, kétszer két forgalmi sávval és leállósávval. A két várost összekötő 31,6 kilométeres autópálya és 7 kilométeres főút építése Szeged harmadik Tisza-hídjával épül meg hamarosan.
A beruházás költségének 67 százalékát az Európai Unió, 33 százalékát a magyar állam finanszírozza.
Az első szakaszt 12,8 milliárd forintért az osztrák Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. vezette 43 Szeged-Makó konzorcium építi meg, amelynek tagja a KE-VÍZ 21 Zrt. is. Az 5-ös és a 47-es út közötti 6,7 kilométeres szakasz kivitelezési határideje 2009. november 30.
A második, a 47-es utat Maroslelével összekötő 8,7 kilométeres szakasz és a 660 méteres Tisza-híd megépítésére kiírt tenderen a Tisza M-43 konzorcium nyújtotta be a legjobb, 26,8 milliárd forintos ajánlatot. A konzorcium vezetője a spanyol Sedesa Obras y Servicios S. A., tagja a Hídépítő Zrt. és a Szeviép Zrt.
A Maroslele és Makó közötti 16,2 kilométeres ütem építője a Maroslele 43 konzorcium lesz, ennek vezetője az EuroAszfalt Kft., tagja a Magyar Aszfalt Kft., a Kelet-Út Kft. és a Közgép Zrt. A szakasz 17,5 milliárd forintért épül meg.
Az autópályát a régi 43-as úttal összekötő útra - mintegy 4,5 kilométernyi új főút építésére és 3 kilométernyi út átépítésére - a legjobb, 4 milliárd forintos ajánlatot a szlovák Doprastav a. s. nyújtotta be. Az útnak az autópálya második és harmadik szakaszához hasonlóan 2010. augusztus 31-ig kell elkészülnie.
Botka László szegedi polgármester elmondta: 2010. augusztus 31-ig megépül az autópálya Makó és Szeged között.
Kapcsolódó: Az idén még nyolc sztrádaprojekt startol
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.