A Záhonyban megrendezett szakmai kooperáción a projektgazda Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt., az állami úthálózatot kezelő Magyar Közút Kht., az érintett önkormányzatok (Záhony, Tiszabezdéd, Tuzsér, Komoró és Fényeslitke), valamint az építési engedélyt a későbbiekben kiadó közlekedési hatóság képviselői szakmai vitán választották ki a közbeszerzésen nyertes RODEN Kft. tervei közül a legmegfelelőbb változatot, amely aztán további tervezés során kerül véglegesítésre.
Ezzel a döntéssel új lendületet kap a kormány korábbi határozatai alapján elkezdődött komplex gazdaságfejlesztési program, amelynek kiemelten fontos része a térség belső közúti és vasúti infrastruktúrájának rendbetétele és átalakítása.
A Közlekedési Operatív Program keretében 100 százalékban európai uniós támogatással megvalósuló rekonstrukció során többek közt teljes felújításra kerül a teljesen leromlott állapotú széles nyomtávú vasúti hálózat mintegy 38 km-es gerince, valamint részben a jelenlegi utak felhasználásával, részben pedig új, településelkerülő útszakaszok megépítésével a Záhony-zsurki út és Fényeslitke közötti észak-déli útszakasz. (Ez utóbbi a vasutat különszintben keresztező bekötéssel kapcsolódik be a 4. számú főútba). A kialakításra kerülő új útvonal több problémát is orvosol: 1. a jövőben javítja a már meglévő, illetve a jövőben betelepülő munkahelyek, új vállalkozások elérhetőségét, 2. lehetővé teszi, hogy az érintett településeket átszelő utakról ki lehessen tiltani a nehéz teherforgalmat, 3. jelentősen javítja majd a települések környezeti állapotát.
A tervek szerint az út-, és vasútépítési munkák jövő év kora tavaszán indulnak és jelentős részük 2010 végéig befejeződik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.