A sztráda 15,5 kilométer hosszú és összesen 12 műtárgy tartozik hozzá, 5 felüljáró és 7 aluljáró - közölte Fazakas Orsolya.
A június 26-án átadott, Balatonkeresztúr és Zalakomár közötti mintegy 20 kilométeres szakasszal együtt mintegy 43,9 milliárd forintba került az együttesen csaknem 36 kilométeres autópálya beruházása. A Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti teljes pályát eredetileg egyben adták volna át a forgalomnak.
Az átadás és a forgalomba helyezés részbeni csúszását illetően a NIF korábban arra hivatkozott, hogy módosult időközben az autópálya törvény, ami érintette a közműkiváltásokat is. A törvénymódosítás akadályozta a kivitelezőt a közművek kiváltásában, ezért kellett változtatni a határidőn.
A beruházás elkészültét némileg hátráltatta az is, hogy a korábban a tendert elnyert Porr-Viadom-Terrag-Asdag (PVT-M7) Konzorcium egyik tagja fizetésképtelenné vált. A múlt évben a Viadom Zrt. ellen felszámolási eljárás is indult, ezért a feladatait és munkaterületeit a NIF jóváhagyásával a Porr és a Terrag-Asdag vette át, majd fejezte be a munkálatokat.
Fazakas Orsolya kedden közölte azt is: október végén várható, hogy az M7-es horvát határ előtti legutolsó szakaszát és a két ország sztrádáját összekötő Mura-hidat is átadják. A 800 méternyi magyarországi autópálya és a 250 méteres híd, továbbá a horvát oldalon szintén addigra elkészülő, mintegy egy kilométernyi sztráda elkészültével Budapesttől az Adriáig már megszakítás nélkül autópályán lehet majd közlekedni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.