BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Köztéri hirdetésekből fedezik Velence restaurálását - Galéria!

A velencei Szent Márk téren hatalmas elektronikus hirdetőtáblákat helyeznek ki, hogy azok bevételeiből teremtsenek fedezetet a környező épületek restaurálására.

A terv a helyi sajtóban és a közvélemény egy részében is óriási felzúdulást váltott ki. Józanabb politikusok azonban tudomásul veszik a döntést, sőt azt a gondos kezek aprólékos munkájával létrehozott épületek és dekorációs elemek megóvásához a legfőbb eszköznek tartják, miután a város kasszái kiürültek.

A tervezők szerint a restaurálásra kiszemelt épületek elé hatalmas drapériákat húznának fel, ezek elé helyeznék ki az – egyenként 250 négyzetméteres – elektronikus hirdetőtáblákat. A szervezők 3,6 millió eurós bevételre számítanak, amiből a sok helyen széteső emlékműveket restaurálni lehetne.

Az utóbbi években amúgy is gyakran fordult elő, hogy a látogatókat – a vízszint megemelkedése idején – pallókon kellett járatni, egyúttal figyeltetve őket a leeséssel fenyegető, meglazult épület-darabokra és ornamentumokra.

A szervezők azt ígérik, hogy minden reklámot előzetes szakértői vizsgálatnak vetnek alá, nehogy ízléstelen, csillogó-villogó képekkel árasszák el az immár 900 évre visszatekintő, történelmi helyet. El akarják kerülni a – például Rómában is követett – elrettentő példákat, ahol szűk utcákban és gyakorta barokk templomok közelében feszítettek ki terjedelmes drapériákat, autók vagy illatszerek reklámjával. A terv bírálóit azonban a tervezett óvintézkedések egyáltalán nem győzik meg. Egy részük szerint Velence példája nyomán áttörik a gát, és olasz városok sorában engedélyeznek történelmi köztereken reklámokat, hogy legyen fedezet a műemlékek helyreállítására. Sokan attól félnek, hogy az olasz városok olyanná válnak, mint New Yorkban a Times Square. Megint mások a pénz sajátos varázsától tartanak, amelynek csordogálását városvezetők és kivitelezők szeretnék állandóvá vagy tartóssá tenni, ezért elhúzzák a munkákat és vége-hossza nem lesz a hatalmas reklámtáblák működtetéséből fedezett helyreállításnak.

A Londonban megjelenő Guardian kettős mércét említ: míg a velencei városvezetés járőrökkel szólíttatja fel a Szent Márk téren keresztbe tett lábakkal ücsörgő, és a zacskóból uzsonnázó turistákat a távozásra, addig maga jár élen egy másféle ízléstelenség terjesztésében.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.