A terv a helyi sajtóban és a közvélemény egy részében is óriási felzúdulást váltott ki. Józanabb politikusok azonban tudomásul veszik a döntést, sőt azt a gondos kezek aprólékos munkájával létrehozott épületek és dekorációs elemek megóvásához a legfőbb eszköznek tartják, miután a város kasszái kiürültek.
A tervezők szerint a restaurálásra kiszemelt épületek elé hatalmas drapériákat húznának fel, ezek elé helyeznék ki az – egyenként 250 négyzetméteres – elektronikus hirdetőtáblákat. A szervezők 3,6 millió eurós bevételre számítanak, amiből a sok helyen széteső emlékműveket restaurálni lehetne.
Az utóbbi években amúgy is gyakran fordult elő, hogy a látogatókat – a vízszint megemelkedése idején – pallókon kellett járatni, egyúttal figyeltetve őket a leeséssel fenyegető, meglazult épület-darabokra és ornamentumokra.
A szervezők azt ígérik, hogy minden reklámot előzetes szakértői vizsgálatnak vetnek alá, nehogy ízléstelen, csillogó-villogó képekkel árasszák el az immár 900 évre visszatekintő, történelmi helyet. El akarják kerülni a – például Rómában is követett – elrettentő példákat, ahol szűk utcákban és gyakorta barokk templomok közelében feszítettek ki terjedelmes drapériákat, autók vagy illatszerek reklámjával. A terv bírálóit azonban a tervezett óvintézkedések egyáltalán nem győzik meg. Egy részük szerint Velence példája nyomán áttörik a gát, és olasz városok sorában engedélyeznek történelmi köztereken reklámokat, hogy legyen fedezet a műemlékek helyreállítására. Sokan attól félnek, hogy az olasz városok olyanná válnak, mint New Yorkban a Times Square. Megint mások a pénz sajátos varázsától tartanak, amelynek csordogálását városvezetők és kivitelezők szeretnék állandóvá vagy tartóssá tenni, ezért elhúzzák a munkákat és vége-hossza nem lesz a hatalmas reklámtáblák működtetéséből fedezett helyreállításnak.
A Londonban megjelenő Guardian kettős mércét említ: míg a velencei városvezetés járőrökkel szólíttatja fel a Szent Márk téren keresztbe tett lábakkal ücsörgő, és a zacskóból uzsonnázó turistákat a távozásra, addig maga jár élen egy másféle ízléstelenség terjesztésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.