Ezek főleg egyszerűsítések és szigorítások, míg a különadó kivezetéséről, a társasági adó megemeléséről és a tb-járulék csökkentéséről szóló passzusok már nem találhatók meg az új szövegben. A cégautóadóból a kormány korábban 37,5 milliárd forintos bevételt remélt 2009-re, ám egyelőre nem tudni, hogy a legújabb változattól is számíthat-e az állam ekkora tételre.
A korábban 6 vagy 7 százalékos kulccsal tervezett adót ugyanis a kormány immár fix tételek formájában, havi 7 és 15 ezer forintos összegben vetné ki. Abban nincs változás, hogy az új adónemet a nem magánszemély tulajdonában lévő személygépkocsik, valamint a magánszemély azon autója után kellene megfizetni, amellyel kapcsolatosan költséget számoltak el.
Ez utóbbi alól kivétel az üzleti utazással és a munkába járással kapcsolatos elszámolás. Ismerős az a passzus is, mely szerint az adót csak azokra a hónapokra kell megfizetni, amelyekben az adókötelezettség valóban fennáll (vagyis magánszemély esetében történik költségelszámolás). A módosítások nagy része a feketegazdaság visszaszorítását célozza.
Ezek közé tartozik az a rendelkezés, amely a limit feletti öszszeg 20 százalékáig terjedő mulasztási bírsággal sújtaná a 250 ezer forintnál magasabb értékű készpénzes kifizetéseket, igaz, „csak” a bankszámlanyitásra kötelezett adózók körében. (A vállalkozások nagy része idetartozik.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.