BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyugati tanácsadók szervezik az orosz vezetők charm-offenzíváját

Az augusztusi grúz-orosz konfliktus idején tapasztalt nyers hangnem után vonzóbb oldaláról szeretne bemutatkozni a moszkvai vezetés.

Az állam- és a kormányfőről külföldön alkotott kép polírozására a belgiumi „G Plus Europe” tanácsadó céget vették igénybe, a hatás közvetítéséhez elsődleges médiumként az internetet kívánják igénybe venni a Kreml és a moszkvai miniszterelnöki hivatal munkatársai.

Dmitrij Medvegyev orosz elnök még alig egy hónapja is acélos tekintettel és feszes állkapoccsal dörögte, hogy nem fél egy új hidegháborútól. Vlagyimir Putyin miniszterelnök pedig összeszorított fogakkal és a nyakán kidülledő erekkel hangoztatta, hogy a grúz támadást Amerika vezényelte.

Az idők változását jelzi azonban, hogy az orosz vezetők el akarnak szakadni a sötét öltönyökben elmondott súlyos beszédek nyomasztó képétől és hatásától. Az új honlapján az államfő a hivatali forgó székén ülve tesz félfordulatot a néző felé, miközben valami olyat mond, hogy „Üdvözlöm önöket kedves barátaim, engedjék meg, hogy néhány dolgot elmondjak a világ égető problémáiról”. Putyin miniszterelnök nemrég lóháton ülve mutatkozott a kamerák előtt, ruhátlan felsőtesttel. Az ő új honlapján várhatóan napokon belül mutatják be.

A médiának vezető politikusok általi igénybevétele jelentős változáson ment keresztül. Mint a Financial Times emlékeztet, Franklin D. Roosevelt elnök – a harmincas évek nagy válsága idején – a rádión keresztül szólt gyakorta a választókhoz. Utódja, Harry Truman volt az első, aki célratörő módon vette igénybe 1947-től a televíziót.

Az ötvenes évektől kezdve a távolbalátás technikáját egyre tudatosabban használták a tájékoztatás helyett meggyőzésre. Az interneten a blog vált először politikusok kedvenc műjajává, a YouTube megjelenése óta azonban mind többen engednek – jól kiszámított módon – képi betekintést a saját magánéletükbe. Média-szakemberek mindazonáltal felhívják a figyelmet arra, hogy a leglátványosabb honlap vagy video-felvétel is közömbössé teheti a nézőket-szavazókat, ha egy idő után nem tudnak mit mondani.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.