A döntés azért is volt kiemelten fontos, mert 2010-ig szólnak a Budapestnek és a Közép-Magyarország régiónak nyújtandó uniós források. Nagy küzdelmet vívunk az idővel – nyilatkozott a Világgazdaságnak Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára.
Itt más, szigorúbb szabályok érvényesek, mint azokban a régiókban, amelyek kevésbé fejlettek. Ugyanis az Európai Unió a felzárkózást kívánja támogatni. Bdapesten, illetve a régióban maximált az elkölthető pénz nagysága, s szigorúbb időbeli lefutási keretei vannak a projekteknek – magyarázta Burány Sándor.
Hozzátette: ennek megfelelően 2010 végéig a beruházások legalább 90 százalékának meg kell kezdődnie ahhoz, hogy uniós pénzt kapjunk. A közgyűlés döntése azért is volt sürgető, mivel a 4-es metró megvalósítása céljából megpályázott EU-támogatás megszerzésének alapfeltétele a Kelenföldi pályaudvar térségének közlekedési fejlesztése és az intermodalitás biztosítása.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.