A 2008-ban jelentős méreteket öltő gazdasági válság világszerte kihívások elé állítja a turizmust és az idegenforgalmat, hívta fel a figyelmet a jövő főbb feladataira Taleb Rifai, az ENSZ turisztikai szervezetének főtitkár-helyettese a Budapesti Gazdasági Főiskolán megrendezett nemzetközi turisztikai konferencián.
A szektort érintő, 1995 óta fennálló konjunktúra 2007 végéig szinte töretlenül kitartott, évente 4,2-4,5 százalék körüli növekedést eredményezve. A pozitív tendenciáknak köszönhetően 2007-ben a növekedés üteme elérte a 6 százalékot is. A 2008-as adatok azonban kevésbé biztatóak: bár az év első hat hónapja még közel 4 százalékos bővülést mutatott, a főszezonnak számító július és augusztus már jócskán alulteljesített, júliusban világszerte mindösszesen 1 százalékos növekedést ért el a turizmus. A szakember a BGF konferenciáján ugyanakkor hozzátette, a kevésbé kedvező adatok mellett bizonyos tendenciák mégis optimizmusra adnak okot, mint például az ázsiai országokban rejlő potenciál, hiszen Kína vagy India újabb dinamizmust adhat a turizmus számára.
Mivel az utazók 60 százaléka Európából és az USA-ból érkezik, illetve, mivel a kibontakozó válság elsősorban az ő pénztárcájukra és költési hajlandóságukra van jelentős befolyással, az utazási szokások és preferenciák átalakulására számíthatunk az elkövetkező időszakban, teszi hozzá Taleb Rifai főtitkár-helyettes.
Mivel az utazás ma már nem luxuscikk, jóval inkább egyéni szükséglet, várhatóan nem az utazások száma fog csökkeni, hanem az utazás módja változik majd. A kiadásokra érzékenyebben reagáló fogyasztók figyelme így inkább a belföldi turisztikai lehetőségek felé fordul, illetve úti célul a már ismert, jól bejáratott helyeket választják majd, míg az üzleti utak terén is visszafogottság lesz jellemző.
A válság turizmust érintő hatásairől és az ágazat jövőjéről a keddi Világgazdaságban olvashatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.