"Kivonja a szervezetben felhalmozódott káros anyagokat. Erősíti az immunrendszert. Segít a betegségek megelőzésében. Csökkenti a vércukorszintet." Ilyen és ehhez hasonló kijelentésekkel népszerűsítette az importőr Vivaldi Kft. és a forgalmazó Media Markt Saturn Holding Kft. a „VIVAMAX GYVSKY-7” nevű ionos testméregtelenítő készüléket. A reklámok állításainak valóságtartalmát azonban nem bizonyították. A Vivaldinak emiatt 1,5 millió forint bírságot kell fizetnie.
Ennek megállapításánál a GVH figyelemmel volt arra, hogy a készülék forgalmazását a cég még az eljárás befejezése előtt, 2008 februárjában önként beszüntette, a jogsértő tájékoztatással felhagyott, a készülékeket ez elégedetlen fogyasztóktól visszavásárolta.
A Media Markt viszont megúszta bírság nélkül. Vállalta ugyanis, hogy mindazon akciós reklámújságban, ahol 2007. II. félév és 2008. I. félév során a „VIVAMAX GYVSKY-7” - nek gyógyhatását hirdette, legkésőbb 2009. március 31-ig figyelemfelhívást tesz közzé. A cégcsoport már a versenyfelügyeleti eljárásban két országos napilapban tájékoztatta a fogyasztókat a készülék hiányosságokról, továbbá arról, hogy azt igény esetén teljes áron visszavásárolja.
Minden áruházában a felhívás megjelenésével egyidejűleg tájékoztató táblát helyezett el valamint az egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékek beszerzése és reklámozása során új, körültekintőbb eljárásrendet alakított ki. Egy másik eljárásban a GVH három másik készülék forgalmazójának reklámtevékenységét is vizsgálta.
A Hippocampus-BRT Kft., az Eni.Med Kft. valamint az Europa Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt. ugyanis 2006. és 2008. között a Mobil Cell-Com, a Lenyo és a BioXline Fractal készülékeket betegséget diagnosztizáló és kezelő, a betegség tüneteit enyhítő hatásúként hirdették. Állításaikat fogyasztói nyilatkozatok, aktív sportolók és betegek szubjektív tapasztalatainak közzétételével igyekeztek igazolni, ám ezek - a GVH véleménye szerint - nem helyettesíthetik a tudományosan megfelelően alátámasztott vizsgálatok eredményeit. Mindezek alapján a versenyhatóság megállapította, hogy társaságok tájékoztatásai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére, így mindegyikre egy-egy millió forint bírságot szabott ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.