BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem lehetett kapni az akciós termékeket - Megbírságolta a GVH a Metrót

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt a Metro Kft. egyik, januári akcióját népszerűsítő reklámújság – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. Emiatt 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a céget.

A Magyarországon 13 áruházat működtető Metro a kifogásolt akció során különböző műszaki cikkeket (LCD televízió, kondigép, mosógép stb.) kínált kedvezményes áron. A kedvezményekről reklámújságjaiban és internetes oldalán tájékoztatta a fogyasztókat. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a hirdetett időszakban több áruházban az egész akció ideje alatt nem lehetett megvásárolni az akciós termékeket.

Más esetben volt ugyan indulókészlet, ám ez olyan irracionálisan alacsony volt, hogy a reklámozási időszak elején máris készlethiány alakult ki. A GVH szerint az ugyan nem várható el a kereskedelmi vállalkozásoktól, hogy a készletek magasan tartásával minden körülmények között elkerüljék az áruhiányt, ám kétsegkívül a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az akciós terméket egyáltalán nem lehet megvásárolni az akció ideje alatt, vagy már kezdetben elfogy az irreálisan alacsony indulókészlet miatt. A bírság összegét növelte, hogy a magyar piac egyik legnagyobb kereskedelmi vállalkozása követett el jogsértést, reklámújságjai jelentős vevőkört értek el.

Ráadásul a Metro ellen már folyt GVH eljárás, így pontosan tudnia kellett, milyen követelményeket kell teljesítenie, amikor meghirdet egy akciót. Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a megtévesztő tájékoztatás rövid időre vonatkozott, a kifogásolt magatartás kevés termékre terjedt ki és az áruházak szűk körét érintette.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.