Az utolsó előtti bevásárlószombaton 900 ezren járták az osztrák főváros bevásárlóutcáit és boltjait, hogy ajándékot vásároljanak szeretteiknek. Ez 150 ezerrel illetve 100 ezerrel több vásárlót jelent, mint a megelőző két szombaton, amelyek a 2007-es szezonhoz képest 1% illetve 12%-os plusszal zártak a vevőforgalom terén.
A Gazdasági Kamara felmérése szerint a bécsiek – a válság ellenére – idén is ugyanannyit, 350 millió eurót költenek a mintegy tízmillió karácsonyi ajándékra. Az egy megajándékozottra fordított összeg ugyanakkor 370 euróról 360 euróra csökkent. Nagylelkűbben bánnak a pénzzel az idősebbek, ők egy főre 440 eurót szánnak.
Az eddigi statisztikák szerint a ruházati termékek és a cipők mellett idén a Lego és a Playmobil, az ezüstékszerek és bizsuk valamint a karórák a slágerek.
A korábbi évekkel ellentétben - az LCD-tévék kivéterlével – ugyanakkor kevesebb elektronikai cikk fogy, és aranyékszert sem vásárolnak annyian.
Jó szezont zárnak a parfümériák és drogériák, valamint a kreatív hobbi boltok. A megkérdezettek 31%-a ugyanis saját készítésű ajándékkal szeretné meglepni szeretteit. Az állatkereskedésekben is megnő ilyenkor a forgalom, négy állattartó közül három ugyanis a házikedvencének is vásárol karácsonyi ajándékot.
Főleg a kutyatulajdonosok körében magától értetődő, hogy Bodrinak is legyen valami a fa alatt.
A klasszikus karácsonyi ajándék a különleges nyakörv, amely lehet strasszokkal kirakott vagy hóemberes, bár sokan választják a kutyának is kényelmes, puha szarvasbőr nyakörveket. Sokan saját kutyaággyal kényeztetik kedvencüket, amely szintén gazdag választékban kapható: a halálfejes feketétől a svájci nemzeti lobogóig minden található a szortimentben.
Noha a bécsi kereskedők már most is elégedettek lehetnek a karácsonyi szezonnal, nagy reményekkel várják az utolsó bevásárlószombatot. Ha minden a várakozások szerint alakul, akkor a bécsi kereskedelem nemcsak a tavalyi szintet tudja majd tartani, hanem plusszal is zárhat 2007-hez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.