Céljuk a hatékony fogyasztói érdekvédelem elősegítése, a tájékoztatáshoz való jog érvényesítése, illetve az alternatív vitarendezési módszerek elterjesztése. A MÁV igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a közlekedés kényelmesebbé, gondtalanabbá váljék, a FEOSZ pedig az utasok teljes körű tájékoztatására „Gondtalan utazás a Föld körül” címmel fogyasztóvédelmi kampányt indít.
A szövetség honlapján on-line panaszbejelentő űrlap segíti az utasokat problémájuk megfogalmazásában, amelyeket levélben vagy e-mailben továbbít a MÁV-START Központi Ügyfélszolgálathoz. A Vasúti Személyszállító Zrt. vállalta, hogy a hozzá eljuttatott panaszok kivizsgálását haladéktalanul megkezdi. A belföldi utazáshoz fűződő panasz esetében 15 nap, a nemzetközi vonatközlekedéssel kapcsolatos ügyekben pedig 3 hónapos határidőn belül érdemi választ ad valamint elektronikus formában tájékoztatást nyújt az intézkedésekről a szövetségnek. A dokumentum az utasokat széleskörűen tájékoztatják a békéltető testületi eljárás igénybevételének lehetőségéről, a vitás ügyek bíróságon kívüli rendezésének érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.