Mindez azért különösen érdekes, mert péntekre Brüsszelbe hívta 27 uniós tagország ipari ügyekben illetékes minisztereit az Európai Bizottság az autóipart sújtó nemzetközi válság miatt. A találkozó célja, hogy megvizsgálják az ágazat helyzetét, valamint megvitassák a már bevezetett vagy tervezett nemzeti intézkedéseket és az uniós koordináció lehetőségeit.
Az EU már korábban jelezte, hogy a nyár végén kezdődött nemzetközi pénzügyi válság hatásai átgyűrűztek az ipar és a szolgáltatások szektoraiba is. A brüsszeli bizottság nagyszabású gazdaságélénkítési programot dolgozott ki, amelynek leglényegesebb elemeit decemberben a tagországok vezetői is elfogadták.
A Peugeot Citroën és a Renault vezetői pedig január 20-án tárgyalnak a francia kormánnyal a pénzügyi támogatás kérdéséről. A fentiek – különösen a mai brüsszeli rendkívüli találkozó – kiváltó oka az európai autóeladások tavalyi, de különösen az utolsó negyedéves riasztó mélyrepülése.
Nyugat-Európában a forgalom 8,5 százalékkal, 13,558 millió darabra zuhant, vagyis több mint 1,2 millióval kevesebb új kocsi kapott rendszámot, mint 2007-ben. Ez a legnagyobb esés 1993 óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.