Míg ugyanis 1990 és 2006 között az EU27 szén-dioxid-kibocsátása összességében 7,7 százalékkal mérséklődött, a közlekedési ágazaté 26 százalékkal nőtt. Így 2005-ben az uniós emissziónak már 22 százalékát adta ez a szektor.
A közlekedés környezeti terhelése a közeljövőben aligha mérséklődik, hiszen 2020-ra várhatóan mind a személy-, mind a teherszállítás (utas-, illetve tonnakilométerben számolt) volumene közel a kétszeresére bővül az 1990-es szinthez képest.
Az EEA arra hívja fel a figyelmet, hogy a közlekedésből származó emisszió csökkentését nem lehet kizárólag a szektort célzó politikák segítségével elérni, hiszen a közlekedési szolgáltatások iránti kereslet külső tényezők függvénye. A jelentés három esettanulmány alapján vizsgálja meg az összefüggéseket, és tesz javaslatokat az élelmiszer-termelés és -fogyasztás, a rövid távú légi utak, valamint az iskolába járás közlekedési vonatkozásainak kezelésére.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.