A légikikötő jelenleg az elméleti utasforgalmi kapacitásának 99 százalékén üzemel, gyakoriak a torlódások és a késések, emiatt főleg üzletemberek panaszkodnak. A tervezett bővítést egyaránt elutasítják a környezetvédők, illetve az ellenzéki konzervatív párt politikusai. Az új leszállópálya és a hozzá tartozó utasforgalmi komplex várhatóan egy 10 éves beruházási program nyomán készül el, mintegy 9 milliárd font sterling ráfordítással. A tervezett átadásra várhatóan forgalomba állítják azokat a nagy sebességű vasúti szerelvényeket, amelyekkel egyrészt keleti irányba gyorsan el lehet érni a főváros központját, másrészt Birmingham városát észak-nyugat felé.
A terv támogatói azzal érvelnek, hogy a bővítés nyomán az egész repülőtéri komplexum működése hatékonyabbá válik, növekedhet a jelenlegi, évenként 65 milliós utasszám. Az új leszállópályát nagyrészt a British Airways légitársaság fogja használni, ennek vezetője kijelentette, hogy beruházás kulcsfontosságú Nagy-Britannia jövőbeni prosperitása szempontjából.
Gordon Brown miniszterelnök azzal védte a projektet, hogy annak előkészítése során a legmesszebbmenő zaj-, éghajlat- és környezetvédelmi normákat írt elő a kormány. Ezeket az érveket a környezetvédők és a közelben élők egyaránt elutasítják, szerintük mindhárom feltétel romlani fog. A konzervatív ellenzék közölte, ha 2010-ben hatalomra jut, akkor törli a tervet, és inkább nagy sebességű vonatok közlekedtetésére alkalmas vasúti kapcsolatot létesít London és az északabbra fekvő városok között, tehermentesítendő a belföldi légiforgalmi kapacitásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.