A BA képviselői a megbeszélésen olyan javaslattal álltak elő, amelynek célja a közös gondolkodás elősegítése és a megmerevedett álláspontok kimozdítása a holtpontról. A munkarendek korszerűsítésével összefüggésben a BA új, átfogó kompenzációs csomagra tett javaslatot, amely minden, folyamatos munkarend műszakban dolgozó alkalmazottat érint.
A kompenzációs csomag célja, hogy ellensúlyozza a munkarendek változásából adódó bérkiesést, és hogy bizonyos határok között segítsen az azonos munkakörök között kialakult bérkülönbségek kiegyenlítésében. Az erről szóló táblázat, amelyet – kérésükre – írásban kaptak meg a szakszervezetek az utasbiztonság, a biztonsági ellenőrzés, a Fegyveres Biztonsági Őrség, az üzemeltetés és a repülőtérforgalom területén dolgozókra vonatkozó minőség jutalom javaslatokat tartalmazza. Az utasbiztonság területén amennyiben a további rugalmasságot nyújtó műszakrendekben sikerül megállapodni (túlnyomóan továbbra is nyolc órás munkarend mellett hat illetve tíz órás munkanapok alkalmazása) a teljes bérkiesést kompenzálni lehetne.
A BA által átadott munkaanyag egyúttal javaslatot tartalmaz magára a minőségi jutalom-rendszerre is, amely minden műszakban dolgozó alkalmazottra kiterjedne. Ennek értelmében bizonyos kritériumok alapján (rendelkezésre állás, minőségi mutatók stb.), továbbá a közvetlen munkahelyi vezető javaslata alapján fizetne a BA jutalmat. A BA szerint a javasolt kompenzációs csomaggal el lehet mozdulni a holtpontról, és a tárgyalások ki tudnak fordulni a zsákutcából. A tárgyalások az új Kollektív Szerződés megkötéséről holnap 10:00 órakor folytatódnak.
A Budapest Airport cinikusnak és felelőtlennek tartja a sztrájkoló szakszervezetek bejelentését, miszerint a továbbiakban rövid munkabeszüntetéseket terveznek Ferihegyen. A MÁV sztrájknál már megismert rövid munkaszünetek nyilvánvaló célja csak az lehet, hogy a szakszervezetek a repülőtérnek minél nagyobb károkat, az utasoknak pedig további kellemetlenségeket okozzanak. Ezekkel a szakszervezetek a légitársaságokat, a Ferihegyen működő gazdasági társaságokat, azok mintegy 13 ezer munkavállalóját, de legfőképpen az utasokat büntetik.
Az értelmetlen rövid munkabeszüntetések bohózatot csinálnak a munkavállalói érdekérvényesítés egyik legerősebb eszközéből, melynek nyomán a sztrájk intézménye inflálódik, és kiüresedve elveszíti lényegét. A budapesti nemzetközi repülőtér nem játszótér. Ferihegyen nem lehet és nem is szabad sztrájkolósdit játszani, mondván „aki bújt, aki nem, most sztrájkolok”.
A BA tiszteletben tartja a munkavállalók jogát a sztrájkhoz, de az apró sztrájkocskák súlyosan veszélyeztetik a repülőtér biztonságát. Nemcsak a munkáltató, hanem a munkavállalók felelőssége is, hogy az ország egyetlen nemzetközi repülőtere biztonságosan üzemeljen. Figyelemre méltó egybeesés: úgy tűnik, hogy ugyanott írják a sztrájk forgatókönyvét a vasutas és a repülőtéri sztrájk számára is. Azonban a jól ismert Gaskó-recept nem működhet Ferihegyen.
Egy esetleges gördülő sztrájk a repülés és az utasok biztonságát kockáztathatja. A repülőtéri dolgozók azt várják, hogy szülessen végre megállapodás az új Kollektív Szerződésről. Ez közös felelősség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.