Intenzív kampányt folytatnak a hallgatókért a felsőoktatási intézmények a február 15-i jelentkezési határidő előtt. A célzott és direkt információkat tartják a leghatékonyabbaknak, ezért elsősorban online hirdetésekkel operálnak. Ugyanakkor a személyes találkozásokra is nagy hangsúlyt fektetnek. Felmérések szintén azt támasztják alá, hogy a jelentkezők a felvételi tájékoztató után az interneten informálódnak a leggyakrabban. A papíralapú hirdetésekkel és a PR-cikkekkel elsősorban a szülőket igyekeznek elérni.
A hallgatószerző kampányokra fordított összegek évről évre nőnek. Az intézmények természetesen továbbra is alkalmazzák a régebbi módszereket: nyílt napokat szerveznek, napilapokban mellékleteket jelentetnek meg, helyi televíziós kampányokat folytatnak, s alkalmi reklámokkal, az országos felvételivel és pályaválasztással kapcsolatos rendezvényeken való részvételekkel is igyekeznek minél több hallgatót szerezni. Ez utóbbiakra példa az Educatio szakkiállításon vagy éppen a Sziget Fesztiválon történő megjelenés.
A Nyíregyházi Főiskola a hallgatószerzés érdekében bemutató kiadványokat terjeszt, illetve kampányol az intézmény honlapján. A Pécsi Tudományegyetemen is bevált marketingeszköz a road-show-k látogatása. Pécs egy komplex, több hónapig tartó beiskolázási kampányt folytat, nemcsak a leendő hallgatók toborzása érdekében, hanem a széles körű tájékoztatás és információátadás céljából is, a teljes hallgatói életpálya menedzselésével.
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán a legnagyobb figyelmet szintén a rendezvényekre fordítják: a szakkiállítások és fesztiválok mellett a nyílt napokra, az intézmény születésnapjára, illetve a középiskolai eseményekre. A főiskola közvetlen kapcsolatot ápol a középiskolai rádiókkal és újságokkal, s pályázatok keretében bevezetik a középiskolásokat a főiskolai életbe. A marketingkommunikációs kampány egy előzetes felmérés alapján elkészített médiamixen alapul. Előfordul, hogy médiaügynökséget is bevonnak a folyamatokba, ám leginkább a személyes kapcsolatot biztosító PR-t preferálják. A fizetett médiamegjelenéseket a Budapesti Corvinus Egyetem hét kara konkrét képzési információk közlésére használja, szakok indításáról tájékoztatja az érdeklődőket. A megjelenések célzottan a tudományágakhoz kapcsolódó szaklapokban történnek, a kurzusok beiskolázásához igazítva. Az internet használatánál az egyetemi honlap a meghatározó. Az elektronikus médiában emellett az intézmény elismert professzorai is gyakran szerepelnek különböző szakmai kérdések kapcsán. Kiemelten kezelik a már harminc éve működő Studium Generale diákszervezet tevékenységét, ez díjmentes egyetemi előkészítőt biztosít a diákok számára. A karok Iránytű néven képzési katalógusokat készítenek, és felvételi információs irodát is működtetnek.
„A reklámkampányt mint mar-ketingmixeszközt – s ezen belül mint komplex médiaeszközt – az intézmény idáig csupán mérsékelten alkalmazta. Az egyetemi imázs az indirekt – nemfizetős – hirdetésekből, megjelenésekből alakul és fejlődik. Jelenlétünk ugyanis a mé-diában a felsőoktatási rangsorokban elfoglalt előkelő helyezésekből adódóan, illetve az egyetemen rendezett hazai és nemzetközi tudományos események kapcsán jelentős.”
Koós Adrienn, A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing és Kommunikációs Igazgatóságának a menedzsere
„A kampány költségvetéséneka kialakításakor olyan programok megszervezését helyezzük előtérbe, amelyek segítségével közvetlenül kommunikálhatunk a célcsoporttal. Hirdetések helyett PR-cikkeket preferálunk, amelyeken keresztül bemutathatjuk újításainkat, közös programjainkat és eredményeinket, amelyek a hallgatóink érdekeit szolgálják. Másrészt szintén kiemelt figyelmet fordítunk a rendezvényekre és eseményekre.”Lengvárszky Attila, A Pécsi Tudományegyetem oktatási igazgatója„A hallgatói toborzásnál első-sorban az online hirdetéseket és a személyes találkozásokat részesítjük előnyben, igazodva célcsoportunk igényeihez és érdeklődéséhez, az egyetem költségvetésében meghatározott keretek között. Az idei kampány újításaként egy online játékot is indítottunk, amelynek résztvevői az egyetem virtuális hallgatójaként ismerkedhetnek meg a képzésekkel, a diákélettel és a várossal.”Kovács Zoltán, A Nyíregyházi Főiskola oktatási rektorhelyettese„A saját magunk által készített felmérések szerint a tanintézményt választó fiatalok az ismereteiket a legnagyobb mértékben az internetről szerzik, ezért kiemelt jelentősége van a honlapnak. Internetes hírlevelekkel is próbálkoztunk, azonban ez nem volt nagy hatékonyságú. Folyamatban van
a »főiskola arcai« reklámkampány is, amelyben a főiskolán végzett, a fiatalok által ismert híres emberek reklámozzák az intézményt.”
„A reklámkampányt mint mar-ketingmixeszközt – s ezen belül mint komplex médiaeszközt – az intézmény idáig csupán mérsékelten alkalmazta. Az egyetemi imázs az indirekt – nemfizetős – hirdetésekből, megjelenésekből alakul és fejlődik. Jelenlétünk ugyanis a mé-diában a felsőoktatási rangsorokban elfoglalt előkelő helyezésekből adódóan, illetve az egyetemen rendezett hazai és nemzetközi tudományos események kapcsán jelentős.”
Koós Adrienn, A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing és Kommunikációs Igazgatóságának a menedzsere
„A kampány költségvetéséneka kialakításakor olyan programok megszervezését helyezzük előtérbe, amelyek segítségével közvetlenül kommunikálhatunk a célcsoporttal. Hirdetések helyett PR-cikkeket preferálunk, amelyeken keresztül bemutathatjuk újításainkat, közös programjainkat és eredményeinket, amelyek a hallgatóink érdekeit szolgálják. Másrészt szintén kiemelt figyelmet fordítunk a rendezvényekre és eseményekre.”Lengvárszky Attila, A Pécsi Tudományegyetem oktatási igazgatója„A hallgatói toborzásnál első-sorban az online hirdetéseket és a személyes találkozásokat részesítjük előnyben, igazodva célcsoportunk igényeihez és érdeklődéséhez, az egyetem költségvetésében meghatározott keretek között. Az idei kampány újításaként egy online játékot is indítottunk, amelynek résztvevői az egyetem virtuális hallgatójaként ismerkedhetnek meg a képzésekkel, a diákélettel és a várossal.”Kovács Zoltán, A Nyíregyházi Főiskola oktatási rektorhelyettese„A saját magunk által készített felmérések szerint a tanintézményt választó fiatalok az ismereteiket a legnagyobb mértékben az internetről szerzik, ezért kiemelt jelentősége van a honlapnak. Internetes hírlevelekkel is próbálkoztunk, azonban ez nem volt nagy hatékonyságú. Folyamatban van
a »főiskola arcai« reklámkampány is, amelyben a főiskolán végzett, a fiatalok által ismert híres emberek reklámozzák az intézményt.” -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.