Változatlanul sok kifogás éri a ruházati termékeket, a használati tárgyakat, mobiltelefonokat. Viszonylag új keletű tapasztalat, hogy a bepanaszolt cégek csakis a maguk igazát erősítő szakértői véleményeket szereznek be. Mindennaposak az utazási szerződésekkel és szolgáltatásokkal összefüggő kifogások.
Az utóbbi időben megszaporodtak az erkély-, ablakfelújító vállalkozásokra vonatkozó bejelentések: egyre gyakoribb, hogy a „mesterek” egyszerűen eltűnnek az előleggel vagy a foglalóval. A fogyasztóvédelmi békéltető testületek az idén 375 millió forinttal gazdálkodhatnak. Ezt az összeget ügyszámarányosan osztják el köztük – válaszolta a Világgazdaságnak Kispál Edit, a budapesti testület szóvivője. A ügyszámarányos elosztás kedvező számukra, hiszen a fogyasztók őket foglalkoztatják a legtöbbet. Tavaly például már szeptemberben elfogyott a pénzük, a szociális minisztérium segítette ki őket a keretéből.
Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta: jóllehet a jogszabályok tavaly sok tekintetben előremutatóan változtak, a fogyasztó mindennapi problémáira nem adnak megfelelő választ. Sok például a hiányos előírás. A múlt évi törvénymódosítás értelmében fogyasztó csak természetes személy lehet, ez pedig problémát okoz a társasházi panaszok orvoslásában. Az elnök szerint elsősorban szigorúbb és következetesen érvényesített bírságokkal előzhetők meg a jogsértések.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.