„Mivel 2009-ben sokkal rosszabb keretfeltételek várnak a turizmusra, a legjobb stratégia, ha minden létező esetre felkészülünk” – magyarázza a döntés hátterét Renata Brauner polgármester-helyettes, pénzügyi- és gazdasági városi tanácsnok.
Az osztrák főváros idén összesen 17 millió eurót költ majd marketingre, amely egy 1,5 millió eurós plusz konjunktúracsomagot is tartalmaz. A Wien Tourismus költségvetése normál esetben vagy csak kültéri, vagy csak print vagy csak online kampányt tesz lehetővé egy-egy országban, az extra ráfordítás révén viszont minden országban mindenhol megjelenhet majd Bécs.
Így a tévéhirdetések mellett Párizsban, Berlinben és Londonban buszokkal, Milánóban és Rómában villamosokkal, Zürichben és Madridban pedig óriásplakátokkal igyekeznek majd kedvet csinálni Bécshez. A hadjáratot online megjelenések és hirdetések egészíti ki, amire a plusz költségvetés 30 százalékát fordítják.
A kampánnyal elsősorban az európai közönséget veszik majd célba, akik a gazdasági helyzet miatt lemondanak ugyan a drága tengerentúli utakról, a nyaralásról azonban nem. A másik célpontot a tehetős arab országok jelentik, ahol először jelenik majd meg önállóan az osztrák főváros az újsághirdetésekben.
Noha az ENSZ Turisztikai Világszervezete szerint az üzleti turizmust sokkal érzékenyebben érinti majd a gazdasági válság, mint a hagyományos turizmust, a közkedvelt konferencia-városnak számító Bécsnek idén egyelőre nem kell aggódnia.
A céges rendezvények száma várhatóan csökken majd ugyan, a vendégéjszakák oroszlánrészét (75%) kitevő nemzetközi konferenciák terén ilyen tendenciáról egyelőre szó sincs. Szeptemberben a konferenciahelyszínek némelyike például komoly kapacitásbeli problémákkal nézhet majd szembe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.