Ez a feladat a szövetségi kormány számára külön kihívást jelent, mert nagy számú cégről van szó, amelyek körében nehéz eldönteni, hogy kik jutottak önhibájukon kívül nehéz helyzetbe. A nagy veszélyt az jelenti, hogy a beszállítói hálózatban támadó zavar - vagy akár csak néhány csőd – az egész alkatrészgyártó vertikumot romba dönti.
A segélyakciót a pénzügyminisztérium egyik részlege szervezi, ahol úgy tudják, hogy a szerteágazó hálózatban mintegy 4000 cég került végveszélybe, ezeknek nagyjából a tizede számára máris szervezik a mentőakciókat. A megsegítendők között nagy számban vannak tőzsdén nem jegyzett, zárt vállalkozások.
Az alacsony szintre süllyedt autóeladások miatt számos beszállító vált veszteségessé, közülük soknak az esetében romba dőltek a korábban jól működő finanszírozási-hitelezési sémák. A Bloomberg idézi olyan cégvezetők nyilatkozatát, akik kénytelenek voltak újratárgyalni a hitelszerződéseiket, és közben jóval magasabb kamatfizetés vállalására kényszerültek. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.