A négynapos autópálya matrica ugyanis sok esetben nem használható fel négy napig. Ha például az adott nap 23. órájában vásárolják a matricát és kezdik meg annak használatát, úgy már csak az azt követő három napon használhatják azt fel, azaz a négy nap valójában nem négyszer huszonnégy órát jelöl, mint az elvárható és logikus lenne.
A FEOSZ szerint komoly problémát okoz, hogy az autópályát használók nincsenek tisztában a négy napos időtartam fenti jelentésével. Jóhiszeműen a vásárlástól számított négyszer huszonnégy órán belül próbálják felhasználni a megvásárolt matricát, és mindössze a pótdíj kiszabásánál szembesülnek azzal, hogy a négy nap valójában nem kilencvenhat órát jelent. Ilyen esetekben a gazdálkodó szervezet nem teszi lehetővé méltányosságból a büntetés csökkentését, elengedését. Ráadásul, ha a fogyasztó tizenöt napon belül nem tesz eleget pótdíjfizetési kötelezettségének, akkor a korábbi pótdíj ötszörösének megfelelő összeget kénytelen befizetni.
A FEOSZ ezért indítványozta, hogy a minisztérium a négy napos matrica meghatározásánál a használattól kezdődően négyszer huszonnégy óra kitétellel éljen. Amennyiben ez nem valósítható meg, a matricán megfelelő írásos tájékoztatással lássák el a fogyasztókat. Mindemellett javasolta a 15 napos határidő legalább 30 napra történő emelését, amely több lehetőséget biztosítana a fogyasztóknak pótdíjuk befizetésére. Indítványozta a pótdíj határidőn túli megfizetése esetén az ötszörös díj csökkentését, mely súlyos méltánytalanságot szüntethetne meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.