„Csak Önnek, csak ma” – az ilyen reklámszövegek nem csak bosszantóak, de ellentétesek az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvével, amely egy éve hatályos a tagállamokban. Az Európai Bizottság az elmúlt évben figyelemmel kísérte az irányelv harmonizációját, a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok és az Európai Fogyasztói Központok összegezték tapasztalataikat.
Eszerint 60 ezer panasz érkezett és több mint 2 300 eljárás indult a tagállamokban a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A Bizottság a fogyasztók tájékoztatás érdekében elindította az isitfair.eu weboldalt, amely információkat és segítséget nyújt a témában. A honlapon található egy feketelista is, amely összesíti az irányelvvel ellentétes kereskedelmi gyakorlatokat, úgy mint a „Csak Önnek, csak ma” – típusú reklámozás vagy a fogyasztók becsapása a „Gratulálok, Ön nyert” jelmondattal. Az isitfair szolgáltatásai közvetlenül elérhetőek az Európai Fogyasztói Központ honlapjáról.
A fogyasztók tudatosságának növelését szolgálja az 1983 óta minden év március 13-án megrendezett Fogyasztók Európai Napja is. Idén az európai fogyasztók tizenkét nyelven – köztük magyarul – élő webchat keretében tehetik fel kérdéseiket Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztosnak.
A határokon átnyúló kereskedelemmel kapcsolatos problémák esetén a magyar fogyasztók ingyenesen igénybe vehetik az Európai Fogyasztói Központ segítségét – az Európai Unió egészére kiterjedő hálózat kifejezetten a határokon átnyúló áruk vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos gondok megoldásában nyújt szakértő támogatást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.