BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Álláskeresés ráncfelvarrással?

Egyre több amerikai próbál azzal javítani álláshoz jutási esélyein, hogy fiatalító szépészeti beavatkozásnak veti alá magát.

Egy friss felmérés szerint az amerikai nők 13 százaléka műttetné meg magát azért, hogy könnyebben szerezzen munkát, 3 százalékuk pedig már meg is tette ezt. Szerintük a szépség és a fiatalosság versenyképesebbé teszi őket a munkaerőpiacon. A plasztikai sebészek pedig örülnek, hiszen a jelenség miatt kezd magához térni a válság miatt megcsappant forgalmuk. Hazánkban azonban még nem divat az elhelyezkedést segítő plasztikázás, többek közt azért, mert a beavatkozások százezres költségét kevesen engedhetik meg maguknak. A lapunknak nyilatkozó HR-tanácsadó sem javasolja senkinek, hogy ilyen célból kés alá feküdjön.

A válság a szépségipart sem kíméli

Plasztikai sebészeti beavatkozásokkal, főképpen ráncfelvarrásal vagy botoxkezeléssel próbálják növelni az esélyeiket a munkaerőpiacon a válság miatt állást kereső amerikai menedzserek – számolt be a jelenségről több New York-i plasztikai sebész.

Bár a gazdasági krízis az amerikai szépségipart, és ezen belül a plasztikai sebészetet is erőteljesen sújtotta – 2008-ban 9 százalékkal, 11,8 milliárd dollárosra zsugorodott a piac az egy évvel korábbihoz képest az Amerikai Plasztikai Sebészek Szövetsége (ASPS) adatai szerint –, az elmúlt hónapkban sok rendelőben számoltak be arról, hogy egyre több fiatalodni vágyó páciens érdeklődik a sebészeti beavtkozások iránt. Legtöbben azért „frissítenék fel” a kinézetüket, hogy versenyképesebbnek érezzék magukat/tűnjenek az öldöklő munkaerőpiacon. Ennek megfelelően az arckörnyéki, kisebb szépészeti beavatkozások a legnépszerűbbek, mint a ráncfelvarrás, vagy a botoxkezelés.

Az önbizalomnak jót tesz

„Ötvenhat éves vagyok, és 35 éve dolgozom a zeneiparban. Nehéz idők ezek, és tudom, hogy nemsokára sorsdöntő interjúra kell mennem” – magyarázta a Reutersnek Jeff Grabow, egy Los Angeles-i zenemarketing-igazgató, aki a közelmúltban költött 17 ezer dollárt arcplasztikára. „Úgy érzem igenis volt értelme az operációnak, úgy 10-15 évvel nézek ki fiatalabbnak a koromnál, és az önbizalmam is megnőtt” – mondta.

Grabow orvosa, Payman Simoni elmondta, hogy esete közel sem egyedi, hiszen a válság miatt egyre többen fordulnak a plasztikai sebészekhez, hogy megfiatalított külsővel vegyék fel a harcot az üres álláshelyekért. Ennek oka, hogy a mai negyveneseknek és ötveneseknek a náluk 20-25 évvel fiatalabbakkal kell felvenniük a versenyt a munkaerőpiacon, a munkáltatók pedi hajlamosak arra, hogy a frissebbnek, fiatalosabbnak, dinamikusabbnak tűnő jelentkezőt alkalmazza, szemben a több tapasztalattal rendelkező idősebb társánál.

Az ASPS frissen közzétett felmérése is alátámasztja az orvos által tapasztaltakat. A kutatás szerint a 756 megkérdezett amerikai nő 13 százaléka fontolná meg a plasztikai beavatkozást, hogy magabiztosabbá, és ezáltal versenyképesebbé váljon tőle az álláspiacon. Három százalékuk pedig már kés alá is feküdt azért, hogy megnövelje az értékét a munkahelyén. Több mint 73 százalékuk szerint a kinézetnek, a fiatalos külsőnek is fontos szerepe van egy állás megszerzésében, a ranglétrán való feljebb jutásban, vagy új ügyfelek megszerzésében. Ezt a megállapítást különösen érvényesnek tekintik a mostani feszült gazdasági környezetben.

Elvárás a jó megjelenés

„Valóban jó benyomást kelt, sőt már-már elvárás az állásinterjúkon az ápolt, fiatalos megjelenés, valamint a kulturált és ízléses ruházat. Azonban olyanról még nem hallottam a 15 éves pályafutásom során, hogy egy jelentkező plasztikai beavatkozással csinosított volna a külsején csak azért, hogy nagyobb eséllyel szerezze meg a kiírt pozíciót" – mondta a lapunknak Enczi Judit, a HR-tanácsadással foglalkozó Hill International partnere.

Elmondása szerint arra viszont már valóban volt példa, hogy megkérték a jelentkezőt, hogy vágja le a haját, vegye ki a fülbevalóját, vagy öltözzön fiatalosabban . Az ilyen tanácsaikat szinte mindig zokszó nélkül megfogadják a munkát keresők. Enczi Judit azt azonban senkinek sem javasolná, hogy csupán egy jobb állás reményében feküdjön kés alá. Költséges befektetés is lenne ez, hiszen a legegyszerűbb szépészeti beavatkozások költsége is jóval meghaladja a százezer forintot.

„Elméletben nem zárom ki, hogy valaki azért vállalkozna plasztikázásra, mert javítani szeretne a munkaerő-piaci megítélésén, de én a saját praxisomban még nem találkoztam olyan ügyféllel, aki ezzel indokolta volna a döntését” – mondta lapunknak Karvász Tamás, plasztikai sebész, a Magyar Plasztikai Helyreállító és Esztétikai Sebész Társaság alelnöke.

A legnépszerűbb szépészeti beavatkozások hazai árai

Botox kezelés: 80 ezer (forintban)

Lézeres ránctalanítás: 390-450 ezer

Arc plasztika: 450-550 ezer

Elálló fül korrekció: 140-180 ezer

Hajbeültetés: 380-480 ezer

Nyakránc-toka korrekció zsírleszívással: 190 ezer

Lézeres ránctalanítás: 390-450 ezer

Arc plasztika: 450-550 ezer

Elálló fül korrekció: 140-180 ezer

Hajbeültetés: 380-480 ezer

Nyakránc-toka korrekció zsírleszívással: 190 ezer TOP 3 műtét: ajak-, mell- és szemhéjplasztika A tavalyelőttinél két százalékkal kevesebb férfi, viszont 29 százalékkal több női páciens végeztetett 2008-ban valamilyen kisebb-nagyobb szépészeti műtétet az Egyesült Államokban – derül ki az Amerikai Plasztikai Sebészek Szövetsége (ASPS) éves jelentéséből. Nők körében főleg az olcsóbb, kevésbé invazív, ambuláns módon végzett beavatkozások voltak a keresettek: a botoxkezelések töretlenül népszerűek, de a lézerrel végzett ránctalanító és arckorrekciós műtétek iránt is rendkívüli módon megnőtt az érdeklődés az utóbbi három évben. A három legnépszerűbb szépészeti beavatkozás 2008-ban az ajakfeltöltés, a mellnagyobbítás és a szemhéjplasztika voltak. A nem műtéri beavatkozások közül a botoxkezelés, a lézeres szőrtelenítés és a ráncfeltöltés vitték el a pálmát. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.