A hazai turisztikai kínálat promócióját végző szervezet tavaly 5 milliárd forintot költhetett saját szervezetének fenntartására, valamint marketingtevékenységre. Niklai Ákos elmondása szerint 2009-re 4,6 milliárd forintra szűkült ezt a büdzsé, mi több a forint euróhoz viszonyított gyenge árfolyama miatt 25-30 százalékkal kevesebbet költhetnek.
Az elnök hangsúlyozta, a turizmusban sikeres országok nem állami forrásból oldják meg az idegenforgalom marketingjét. Ausztriában például a tartományokkal karöltve a cégek és szolgáltatók kezdeményeznek és finanszíroznak népszerüsítő kampányokat.
Minderre Magyarországon is akad példa: a 2007 óta működő 100 millió forintos költségvetésű Légi Marketing Alap a Balaton régió önkormányzatait, legjelentősebb turisztikai szolgáltatóit és a Fly Balaton repülőtér együttműködésével jött létre, életben tartva a balatoni légiközlekedést.
Tavaly óta pedig az úgynevezett turisztikai desztinációs menedzsment (TDM) kezdeményezéseket uniós források is támogatják. Ezek lényege, hogy a kistérségeken belül ösztönözzék az önkormányzatok és a helyi idegenforgalmi szolgáltatók együttműködését.
Májustól a budapesti szolgáltatók és szervezetek összefogása révén megvalósuló kampány indul a főváros számára kiemelkedő célpiacokon. A BTH Turisztikai Szolgáltató Kht., a Magyar Szállodaszövetség és a Magyar Turizmus Zrt. 50-50 millió forinttal járult hozzá az akcióhoz, amelynek keretében Budapestetet pezsgő, fiatalos desztinációként mutatják be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.