Az élelmiszerekre, háztartási vegyiárukra és kozmetikumokra kihegyezett, 11 országra kiterjedő felmérés szeirnt a fogyasztók - ha lassan is, de - növekvő arányban fordulnak a kereskedelmi márkás termékek felé. Azon kívül a vásárlók olcsóbb üzletek felé mozdulnak el, ami különösen az USA-ban, Spanyolországban, Dániában és Olaszországban figyelhető meg.
Mindemellett nem csökkent a vásárlások gyakorisága, és továbbra is növekszik az egy vásárlásra jutó költés. Jellemző, hogy az emberek több árut készleteznek otthon, mint korábban. Lényeges jelenség a bolti eladás szempontjából, hogy a fogyasztók bizalma világszerte erősen csökken.
Nyugat-Európában az értékben mért forgalom legnagyobb arányú növekedését Nagy-Britanniában regisztrálta a Nielsen, 5 százaléknál nagyobb arányban, a legutóbbi két év januárját összevetve. Az eladás legnagyobb mértékben, 4 százalékot meghaladóan Spanyolországban csökkent. Mennyiséget tekintve is sokkal kevesebbet adtak el Spanyolországban, mint egy évvel korábban. Figyelemre méltó aktuális változás még Németországban a vásárlások gyakoriságának jelentős csökkenése, illetve Nagy-Britanniában emelkedése.
A fogyasztói bizalom erősen csökken mind a nagy nyugat-európai országokban, mind az USA-ban. A fogyasztói bizalom mutatója némi javulást a nagy, fejlődő országokban jelez; Oroszországban, Kínában, Indiában és Brazíliában.
Trendek
A hangsúlyozott trend: a gyártók újragondolták promóciós terveiket, hogy megnyerjék az olcsóbb, akciós vásárlási lehetőségeket kereső fogyasztókat. Ezért fontosnak tartják, hogy a költségek optimalizálásánál a vállalatok döntéshozói különös gonddal kezeljék promóciós ráfordításaikat, illetve promóciós befektetéseik megtérüléseit. Ugyancsak kiemeli a jelentés, hogy a válság alatt a cégek fontosnak tartják a termékfejlesztést. Ilyenkor a legnagyobb sikert ígérő újdonságokat érdemes bevezetni a piacra.
"Gyártóknak a mostani nehéz időkben érdemes fokozni erőfeszítéseiket márkáik értékének növelése érdekében. Így védekezhetnek leghatásosabban a kereskedelmi márkák terjeszkedésével szemben" – mutatnak rá a Nielsen szakértői a 2009 januári globális piaci trendekkel kapcsolatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.