Kojnok Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) főosztályvezetője a nol.hu-nak elmondta: a hajójegyzékben a hajók műszaki és tulajdonosi adatait tartják nyilván. Az adatbázisba azonban a hajók értéke nem kerül be.
A lajstromból tehát legfeljebb az derül ki: az adott hajó a jogszabályokban leírt kategóriák közül melyikbe sorolható. A jacht minősítést ráadásul a lajstrom nem is ismeri.
Az NKH nyilvántartása szerint tengeri közlekedésre 5895 magyar hajó alkalmas, a "magyar magánhajóflotta" azonban feltehetőleg nagyobb az listán szereplőnél.
A külföldön lajstromba vett hajókról a magyar hatóságok ugyanis egyáltalán nem kapnak információt. Azokat a hajókat tehát, amelyeket tulajdonosaik a vagyonosodási vizsgálatoktól való félelemből kivonták a magyar hatóságok látóköréből, szinte lehetetlen megtalálni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.