Magyarországon az energia, ruházkodás és olcsóbb élelmiszer vásárlása után a válaszadók mintegy fele nevezte meg kiadásai csökkentésének azt a lehetőségét, hogy elhalasztotta telekommunikációs eszközeinek újabbra cserélését, kevesebbet adott ki otthonán kívüli szórakozásra és csökkentette telefonköltségeit.
További magyarországi sorrend: elhalasztották háztartási elektromos gépeik cseréjét, kevesebbet költöttek rövidebb nyaralásra, utazásra és készételre.
Globális összehasonlításban a megkérdezettek legnagyobb része az öltözködésen, valamint az otthonon kívüli szórakozáson spórolt. Csak harmadik leggyakrabban említett lehetőség a kevesebb gáz- és áramfogyasztás.
Arra a kérdésre, hogy ha kifizette háztartása és létfenntartásának költségeit, akkor a maradékot mire költi, a magyarok 22 százaléka mondta azt, hogy nem marad szabadon elkölthető pénze. (Ez magasabb a 18 százalékos európai, és a 13 százalékos globális átlagnál). Európában csak Portugáliában és Nagy-Britanniában mondták többen, hogy nem marad pénzük; a válaszadók 27, illetve 24 százaléka. A franciaországi mutató 22 százalék.
Maradék pénzüket a magyarok legnagyobb arányban hiteleik, kölcsönjeik visszafizetésére fordítják (41 százalék). Ez Európában a legmagasabb mutató. Utána a magyarok lakásuk felújítására, szépítésére (27), nyaralásra (25) fordítják, illetve félreteszik (24). További sorrend: otthonon kívüli szórakozás, új ruházati cikk, valamint befizetés nyugdíjalapba.
Európában, huszonegy ország átlagában, a létfenntartás költségei után maradó pénz elköltésére vonatkozó kérdésre, legtöbben (36 százalék) azt válaszolták, hogy félretesznek. További sorrend: nyaralás (33), új ruha és otthonon kívüli szórakozás (29-29), kölcsönök törlesztése (26).
„A gazdasági helyzet javulása után melyik megtakarítási lehetőségeket szándékozik továbbra is kihasználni?” A kérdésre a magyar válaszadók legnagyobb része az energiával való spórolást említette (56 százalék), majd telefonköltségei csökkentését (38). Európa legtöbb országában is az energiaköltségekkel való takarékoskodás áll az első helyen. Így a cseheknél és a lengyeleknél is, ahol második a spórolás a telefonköltségekkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.