A használtautó-csere program bevezetésére vonatkozó javaslatot a kormány azért utasította el, mert álláspontja szerint annak kedvező hatásait nem a hazai, hanem sokkal inkább a külföldi autógyártók érezték volna meg. Emellett nem eredményezte volna a kereskedelem tényleges bővülését sem, ezért létjogosultsága – különösen Magyarország jelenlegi költségvetési, egyensúlyi helyzetében – nem indokolható - olvasható a közleményben.
A gazdasági tárca számításai szerint a magyarországi gyártású gépjárművek forgalma továbbra is körülbelül 16-18 százalékát teszi majd ki a teljes értékesítésnek, miközben a Magyarországon eladott új személygépkocsik 82-84 százaléka importból származik. Ennek megfelelően az idei évre korábban prognosztizált 100 ezer személygépkocsi eladásból legfeljebb mintegy 16-18 ezer lehet magyar gyártmányú.
Egy használtautó-csere program megvalósítása esetében várható 10 százalékos értékesítési bővülés mellett körülbelül 1600-1800 darab, Magyarországon gyártott gépkocsival adnának el csak többet - hívja fel a figyelmet az NFGM közleményében. Hozzáteszi: egy használtautó-becserélési programmal a már eltervezett vásárlásokat ugyan előre lehetett volna hozni, de az nem okozott volna valódi kereslet-élénkülést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.