Európában hasonló a gyakorlat, amit az is indokol, hogy a károsanyag-kibocsátás lényegében a jármű műszaki állapotának egyik jellemzője. A gépjármű-tulajdonosok számára a tervezett módosítás több előnnyel is jár. Egy helyen, egy időpontban, egy eljárás keretében kerülnek elvégzésre a szükséges vizsgálatok, mellyel nem kevés időt takaríthatnak meg.
Mivel a zöldkártya vizsgálat a műszaki vizsgálat részét képezné, megfelelőség esetén a forgalmi engedély meghosszabbítása egyidejűleg jelentené azt is, hogy a gépjármű károsanyag-kibocsátása is a megengedett érték alatt van, tehát nem lenne szükség fizikailag a zöld kártyára, a forgalmi engedély maradna az egyetlen igazoló dokumentum.
A zöldkártya vizsgálat integrálása így az adminisztrációs költségek csökkenését is eredményezné, ami szintén megtakarítást jelent az állampolgárok számára. A szakmai egyeztetések jelenleg zajlanak, ennek során kerül majd leszabályozásra az átmeneti időszak hossza, illetőleg a „komplex” műszaki vizsga gyakoriságára vonatkozó előírás.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2009. július 13-tól vezette be a műszaki vizsgáztatás területén a KÖKIR nevű szoftvert, mely zárt, biztonságos, közhiteles adatok kezelésére alkalmas, modulokból felépülő műszaki-informatikai rendszer.
Az új rendszer valamennyi műszaki vizsgálóállomás, így a közlekedési hatóság saját, illetve a külső szerződött közel ezer vizsgálóállomás esetében fejlettebb technológiai, technikai megoldásokon keresztül biztosítja a gépjárművek műszaki ellenőrzését.
A műszaki vizsgálóállomások többségében végeznek zöldkártya-vizsgálatot is. A műszaki vizsgáztatás modulján túlmenően az új rendszer alkalmassá tehető a zöldkártya-vizsgálat moduljának befogadására, működtetésére is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.